№21, листопад 2008
Нині Західна Європа, й про це ми говоримо на всіх рівнях, стала взірцем у справі наведення ладу та дотримання дисципліни учасниками дорожнього руху. Принцип невідворотності покарання за скоєне правопорушення там, безперечно, дисциплінує. Бо, скажімо, якому водію у тій-таки Німеччині хочеться викласти 800 євро за їзду з вітерцем.
Не ризикне сісти за кермо після хмільного застілля, наприклад, і наш найближчий сусід — поляк. Адже за цю «вольність» йому доведеться сплатити до державної скарбниці 1400 євро.
Такі суми штрафів там визначено законодавством у сфері безпеки дорожнього руху. І цього ніхто не оспорює. Як, до речі, й наші водії, коли перетинають кордони країн Західної Європи.
Нарешті й ми в Україні діждалися ухвалення такого закону. До слова, члени нашої спілки ще два роки тому зібрали понад 600 тисяч підписів із вимогою застосування жорсткіших заходів до водіїв-порушників. Тож ми підтримуємо ці важливі зусилля держави, аби навести лад на дорогах.
Не відкрию таємниці, якщо скажу, що найголовніше в системі безпеки дорожнього руху — людський чинник, точніше, рівень професіоналізму людини, яка сидить за кермом службового чи власного авто. Прикро, але надійність наших водіїв, їхня порядність стосовно інших учасників руху не витримують жодної критики. Рівень дорожньої культури в багатьох, як то кажуть, нижче плінтуса.
Проїзд на червоний сигнал світлофора, значне перевищення швидкості, недотримання безпечної дистанції та інтервалу, «хмільні» поїздки стали чи не нормою вітчизняних водіїв. Тому й не дивно, що саме вони є винуватцями майже 80 відсотків дорожньо-транспортних пригод.
Однією з причин високої аварійності на автошляхах держави, на наш погляд, є недосконала організація підготовки водіїв. Значна частина слухачів автошкіл не одержують потрібних знань і навичок водіння автомобіля, зокрема в критичних ситуаціях. Ні для кого не секрет, що нинішня система навчання багатьма викладачами зазвичай зводиться до натаскування за так званими екзаменаційними білетами для складання іспитів у Державтоінспекції. Зазубривши пункти та окремі вимоги Правил дорожнього руху, більша частина новоспечених водіїв, потрапивши в інтенсивні транспортні потоки, досить часто втрачає контроль над собою й, відповідно, автомобілем у разі виникнення найелементарніших, так званих нештатних, ситуацій чи найменших ускладнень у дорожньому русі. Тож неспроста статистика аварійності свідчить, що 40 відсотків ДТП з вини водіїв скоюють саме особи, практичний стаж водіння котрих становить менш як 5 років.
Ситуацію, що склалася нині в системі підготовки водіїв транспортних засобів, розцінювати інакше, як суперкритичну, не можна. На цьому наголошували делегати позачергового, 10-го з’їзду Всеукраїнської спілки автомобілістів (ВСА), який відбувся нещодавно в Харкові.
І хоча автошколи ВСА мають високий авторитет серед інших організацій з підготовки водіїв, ми нині, враховуючи вимоги щойно затвердженого закону, активно працюємо над удосконаленням навчально-матеріальної бази, розробляємо та впроваджуємо нові форми теоретичного й практичного навчання, які відповідають міжнародним стандартам. Насамперед порушуємо питання перед відповідними інстанціями про збільшення кількості годин практичного водіння автомобіля, роблячи акцент на контраварійній підготовці водіїв. Маємо намір одержати в Державтоінспекції дозвіл на організацію курсів підвищення кваліфікації водіїв, котрі здійснюють міжнародні перевезення вантажів і пасажирів, а також тих, хто транспортує автомобілями небезпечні вантажі. Окрім того, спільно з ДАІ розробляємо типові навчальні програми для навчання громадян Правил дорожнього руху відповідно до вимог ухваленого закону.
Одне слово, зусилля навчальних організацій ВСА спрямовуємо на створення умов для зниження аварійності на дорогах України.
Автор: Микола Тодоренко
Архів журналу Віче
![]() |
№3 |
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
В Україну з Болгарії "таємно" може потрапити величезна кількість боєприпасів - ЗМІ
Чи є трюк, щоб виграти в казино у 2023 році
Як вибрати планшет для дистанційного навчання
Мрієте про лазню чи хамам у квартирі — встановлюйте гідромасажний бокс
Німеччина хоче в найближчі роки збільшити військову допомогу Україні до понад 15 млрд євро – ЗМІ
США наразі не бачать ознак переміщення ядерної зброї РФ в Білорусь
Нам потрібні найкращі стратегії для азартних ігор — казино виграє більше, ніж будь-коли
Як правильно обрати пінопласт для утеплення свого будинку?
Польща наполягатиме на закупівлі боєприпасів за межами ЄС: снаряди Україні треба тут і зараз
Кулеба і глава МЗС Литви обговорили підготовку саміту НАТО у Вільнюсі: йшлося про членство України