№15, серпень 2008
Ідею підпорядкування всіх галузевих ВНЗ виключно МОН України підтримую, однак із застереженнями. ВНЗ, що готують кадри для державної служби, регіонального управління, органів місцевого самоврядування, могли б підпорядковуватися Кабінету Міністрів, Головдержслужбі, Міністерству регіонального розвитку та будівництва. Тому що ці ВНЗ мають: відмінні від інших принципи формування складу слухачів і їхнього розподілу після закінчення навчання; специфічні програми підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації; можливість брати безпосередню участь посадових осіб органів державної влади та місцевого самоврядування в навчальному процесі; постійну систему стажування — практику слухачів в органах державної влади та місцевого самоврядування.
За галузевими міністерствами має залишитися низка надзвичайно важливих функцій, які можуть реалізуватися створенням у міністерствах управлінь з контролю за рівнем фахової підготовки випускників. До таких функцій належить насамперед контроль за рівнем якості вмінь і навичок. Галузеві міністерства разом із МОН мають вирішувати питання державного замовлення та розподілу випускників, збереження й розвитку навчальної та лабораторно-наукової бази ВНЗ та інші життєво важливі питання.
Щодо інших ВНЗ, то з їхнім підпорядкуванням МОН справа тільки виграє. Підпорядкування галузевих ВНЗ Міністерству освіти і науки має здійснюватися поступово, протягом 2—3 років. Це дасть можливість робити черговий крок, спираючись на набутий досвід.
Тепер щодо створення «освітніх корпорацій». Спроба реалізувати цю ідею МОН намагалося наказом № 13 від 19.01.1994 року «Про затвердження Положення про навчальний та навчально-науково-виробничий комплекс». Але сьогодні ця ідея має дещо інший зміст та організаційні форми.
Для якоїсь частини ВНЗ створення корпоративних університетів принесе користь. Однак, на мою думку, за низки умов. По-перше, процес об’єднання має бути добровільний, а ВНЗ, що увійдуть до «освітньої корпорації», мають залишити за собою право юридичної особи. По-друге, управління корпоративним університетом повинно діяти на основі положення, одностайно ухваленого учасниками; загальне керівництво повинна здійснювати рада, до якої входять ректори ВНЗ, що створюють «освітню корпорацію». Головувати в раді ректори мають по черзі, а рішення — прийматися одноголосно. По-третє, вихід зі складу «освітньої корпорації» не повинен нічим обмежуватися. По-четверте, «освітня корпорація» має утворюватися ВНЗ у співпраці з МОН і розпочинати діяльність після відповідного рішення колегії МОН.
Автор: Юрій Мальчин
Архів журналу Віче
![]() |
№12 |
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
Як вибрати правильний тактичний рюкзак для походів та виживання
Лавров прориває блокаду, Фінляндія закрила кордон з РФ, Словаччина зближується з РФ: новини дня
Всё, что Вы Хотели Знать о Хостинге Сайтов: Подробное Руководство
Польща проситиме відновити дозвільну систему для українських перевізників - Моравецький
Глава МЗС Австрії похвалив запрошення Лаврова на зустріч ОБСЄ: "Не треба боятися діалогу"
Уряд Польщі каже про домовленість із перевізниками щодо блокади кордону з Україною
РФ вперше не обрали до Виконавчої ради Організації із заборони хімічної зброї
Єдиний шлях врятувати ОБСЄ – перезапуск організації без РФ, наполягає Кулеба
Країни НАТО готуються до об’єднання ОПК, Україна від цього виграє – Кулеба
Ще кілька міністрів бойкотуватимуть зустріч ОБСЄ через Лаврова – Кулеба