№14, липень 2008

Замовник – Бог!Замовник – Бог!

— А спеціалісти, інженери від Бога, нам потрібні, —
знову вступає у розмову Лері Георгійович СванІдзе.
— У Мелітополі я відкриваю інститут із проектування канатних доріг. Загалом колектив уже зібрав. Він працюватиме на Західну Україну, де дороги вкрай
необхідні.

— Тобто ви прагнете всю галузь взяти у свої руки?

— Я вже це зробив. Річ у тому, що старі конструкції канатних доріг, котрі вже були у вжитку (їх привозили з-за кордону по 20 тисяч доларів), там уже закінчилися. Тепер відіграє роль цінова політика: нова «канатка» закордонного виробництва у 6 разів дорожча за ту, що виготовляють в Україні. Якщо ми робимо 850-метрову дорогу за 4,5 мільйона гривень, то закордонне виробництво обійдеться у 12,5 мільйона євро. Різниця відчутна. Завдяки Володимиру Григоровичу ми розробили нові кабіни і нині виготовляємо їх різних конфігурацій за бажанням замовника. Замовник — Бог!

— Та він отут, на Ай-Петрі, мабуть, чує вас добре…

— Може, й так, бо ми створюємо комфорт. І я радію, коли відкриваю Інтернет і читаю гарні відгуки і від українських, і від зарубіжних туристів.

— Як з’явилася ідея обрати саме цей бізнес — відновлення й будівництво канатних доріг?

— Я інженер-механік, закінчив Севастопольський приладобудівний інститут, працював у Севастополі на 54-му механічному військовому заводі. А коли розпався Союз, припинив своє життя й завод. Механік тоді, даруйте, нікому не був потрібний. Однак я продовжив свою справу. Звісно, трохи перекваліфікувався,бо на заводі працював начальником відділу постачання і збуту, повсюди на заводах СНД мав знайомих.

У ті роки відбувалося нагромадження першого капіталу. Гроші мають працювати для благої справи, інакше це мертвий капітал. Приїхав до Ялти, подивився: «канатки» практично всі розвалювалися. Був такий період. Тоді першою  відновив дорогу Ялта—Горка, яку потім хотіли зрізати й викинути. Я взяв її в оренду, відновив роботу комплексу, розвернувся. Нині в моєму підприємстві працюють вже 250 осіб, одержують гідну зарплату, у відпустки без утримання я нікого не відправляю ні взимку, ні влітку. Тому, за великим рахунком, у моєму управлінні успішно працює фактично ціла галузь. Це проектування канатних доріг, виготовлення обладнання, монтаж, навчання персоналу, сервіс — усі канатні дороги обслуговуються через нас. Практично на  виконання всіх робіт є угоди.

А часи, коли завозили і до Західної України, й на Південь уже експлуатоване обладнання для «канаток», минули. Люди намучилися з ними, бо старе й віджиле дуже скоро потрібно демонтувати. Тож доходять висновку: треба будувати нове й своє. І тепер маємо замовлення на проектування й будівництво «канаток» на рік уперед. А ось кілька днів тому я дивився трасу біля Лівадійського палацу, щоб людей спускати на море й піднімати з узбережжя, її вже треба починати зводити. Тож маємо розширюватися, щоб встигати реалізовувати проекти.

Головне — це екологічно чистий і безпечний вид транспорту. Щодня о 4-й ранку виходить на роботу зміна спеціалістів, котрі ретельно перевіряють стан конструкцій, траси, кабіни, начальник дороги робить запис у бортовий журнал. Тільки тоді запускаємо дорогу. Через що техніка ламається? Через недогляд. У поганого господаря машина завжди в ремонті. Якщо вчасно її обслуговувати, жодних несподіванок не станеться. Тим більше, ми все оновлюємо — і троси, і двигуни, і редуктори. Двигуни й металоконструкції виготовляють у Харкові, електрообладнання — у Запоріжжі. Адже що таке канатна дорога? Інженер проектує, і весь набір необхідного — двигуни, редуктори, канати, підшипники практично стандартні, а от металоконструкції виготовляють за кресленнями, бо однакових доріг не буває — або перепади різні, або довжина. Кожна траса — це окрема історія. Наприклад, трубчасті опори першими у світі розробили харків’яни і встановили в місті у 1972 році. Потім їх застосували і під час будівництва дороги Місхор—Ай-Петрі. Це супернадійні конструкції.

А щодо зовнішнього вигляду вагончиків, то відомі зарубіжні фірми з їх виготовлення брали модерновими конструкціями та якістю. Ми досягли цих найвищих показників. Нинішнього року вже завершили попередні переговори зі Львовом: там є чудова гора Високий Замок, на яку дуже важко сходити. Коли я показав голові облдержадміністрації і міському голові наші вагончики, вони поцікавилися: це австрійські? Ні, кажу, це кращі. Я в цьому переконаний і задоволений, що наші вітчизняні чудові дороги успішно конкурують з уже відомими у світі брендами.

Ось такі дива народжуються на Південнобережжі. Канатна дорога Місхор—Ай-Петрі — один із номінантів конкурсу «7 чудес Ялти».

Я згадала, як одна моя добра знайома, намагаючись усе організувати й відлагодити, наче годинниковий механізм, каже геніальну фразу: «Треба сполучити прискорення». Лері Сванідзе, котрий очолює «Стартінвест», до якого входить і канатна дорога Місхор—Ялта, якраз, мені здається, таким «сполученням прискорення» займається пожиттєво. Тому він і успішний, і життєрадісний, і щедрий. Людина — наче вічний двигун.

P. S.  Коли верстався номер, стало відомо, що Ялтинська сесія міської ради ухвалила рішення, за яким у разі неприпинення будівельних робіт у місті до 15 червня буде відкликано дозвіл на будівництво і виділення земельних ділянок; аукціон із продажу права оренди землі перенесено на осінь через відсутність заявок; Президент України Віктор Ющенко дав доручення опрацювати питання зміни статусу заповідника на національний парк. Отже, до ялтинських проблем держава не байдужа.

Архів журналу Віче

Віче №3/2016 №3
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

ЄС розблокував пільги для України, Косово йде в Раду Європи, "коаліція бронетехніки": новини дня Сьогодні, 28 березня

ЗМІ: Заява Макрона про відправку військ в Україну розлютила американських посадовців Вчора, 27 березня

Словенія приєднається до ініціативи Чехії із закупівлі снарядів для України Вчора, 27 березня

Естонія готова підтримати прем’єра Нідерландів на посаду генсека НАТО Вчора, 27 березня

Реєстр збитків від агресії РФ визначив дату початку роботи та пріоритетних постраждалих  Вчора, 27 березня

У Польщі заявили, що близькі до угоди з Україною щодо агропродукції Вчора, 27 березня

Глава МЗС Швеції: НАТО має створити більше стратегічних труднощів для Росії Вчора, 27 березня

Франція незабаром поставить Україні 78 САУ Caesar – міністр Вчора, 27 березня

У Чехії кажуть, що в межах її ініціативи Україна потенційно може отримати 1,5 млн снарядів Вчора, 27 березня

У Литві призначили нового міністра оборони 26 березня