Відповідне доручення керівникам районів дав голова Полтавської ОДА Валерій Головко сьогодні на розширеній колегії під час розгляду питання про реалізацію на Полтавщині державного проекту «Безбар’єрна Україна».
Таку ревізію очільники районів та міські голови мають зробити до кінця року, аби знати, де пандуси, заїзди, перила та інші об’єкти доступності встановлені не лише з дотриманням будівельних норм, а де люди з обмеженими фізичними можливостями справді ними користуються.
На сьогодні, за словами начальника управління архітектури і містобудування ОДА Олександра Панкова, майже 7,7 тис. об’єктів області потребують пристосувань доступності. Проте загалом нинішні пристосування на 80% відповідають вимогам полтавців із обмеженими можливостями. Згідно з результатами нещодавно проведеної інвентаризації, на 80% якісно встановлені засоби доступності в 95 закладах соціальної сфери, 367 закладах охорони здоров’я. Із 1024 проінспектованих закладів освіти лише 312 адаптовані до потреб людей з інвалідністю.
Натомість голова облдержадміністрації Валерій Головко розкритикував спорудження пандусів у регіоні. На його думку, якість доступності становить не 80 відсотків, а 10. Причиною для такого твердження стали й деякі фото, де споруджені пандуси упираються… у зачинені бокові двері, без можливості під’їхати на візку до входу.
– Краще нічого не робити, ніж споруджувати отакі пандуси і завдавати психологічної травми людям, – прокоментував Валерій Головко, вказуючи на фото. Голову адміністрації підтримали й представники громадськості, зокрема візочники. Так, заступник голови громадської організації інвалідів-спортсменів «Незламані духом» Микола Федоренко з Комсомольська попросив керівників районів і міських голів тримати контакт із громадськими організаціями людей з обмеженими фізичними можливостями й звертатися до них у разі встановлення тих-таки пандусів.
– Будь ласка, запрошуйте людей, чиї проблеми ви намагаєтеся розв’язати, тоді проблем буде менше. Не робіть без нас для нас, – зауважив Микола Федоренко.
Досвідом, як потрібно враховувати потреби людей із інвалідністю під час формування міської інфраструктури, транспортного сполучення поділилися представники Миргорода, Комсомольська та Кременчука. У наддніпрянському місті, до речі, 45% комунального електротранспорту – це тролейбуси з низькою підлогою. Окрім того, Кременчуком курсують 9 автобусів, призначених саме для перевезення пасажирів із інвалідністю. А правила для перевізників виписані міською радою так, що кожне підприємство, яке хоче взяти участь у конкурсі, повинно мати у своєму автопарку не менше одного транспортного засобу, облаштованого засобами доступності.
Підсумовуючи питання, очільник області ще раз нагадав про ревізію всіх об’єктів у районах. Її мають зробити задля того, щоб протягом наступних двох років таки облаштувати заклади охорони здоров’я, соціального захисту, медицини, торгівлі, культури, громадські місця та об’єкти інфраструктури справді якісними засобами доступності, які полегшать життя полтавців із особовими потребами, а не створять додаткові перешкоди.
Архів журналу Віче
|
№11 |
| Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
Поступки територіями і членством в НАТО: ЗМІ показали всі пункти "мирного плану" США
CNN: у США кажуть, що "майже напевно" деякі пункти "мирного плану" будуть змінені
Глава посольства США розповіла про "конструктивні переговори" з Києвом щодо миру
Білий дім підтвердив, що Рубіо і Віткофф працювали над "мирним планом" для України
У ЄС покарали санкціями росіян, причетних до катування Вікторії Рощиної
Каллас розповіла про план ЄС з двох пунктів щодо миру в Україні
Шведська міністерка: імпорт ЄС з РФ на 124 млрд євро перевищив допомогу Україні
У Польщі очікують, що з ЄС будуть консультуватися щодо мирного плану для України
Польща доєднається до ініціативи PURL з закупівлі зброї в США для України
В Axios назвали причини зриву зустрічі Зеленського і Віткоффа в Туреччині