У Львові відбулися громадські слухання «щодо кризової ситуації на ринку транспортних перевезень у зв’язку із різким підвищенням цін на пальне».
Чиновники мерії виступили з пропозицією обмежити час проїзду пасажирів пільгових категорій, перевізники наполягали, що і без підвищення тарифу не обійтися, хоча конкретних цифр так і не назвали. Громадські активісти натомість переконані: потрібно розв’язувати проблему комплексно, а не лише боротися з її наслідками. Для цього необхідні законодавчі зміни.
Транспортні слухання тривали традиційно довго – дві з половиною години. Актовий зал Личаківської рай адміністрації був заповнений. Дискусія була емоційною, кожна зі сторін наполягала на своєму.
Начальник управління транспорту та зв’язку ЛМР Віктор Щир представив пропозиції міської ради щодо врегулювання ситуації на ринку транспортних перевезень. За його словами, Львівська міська рада пропонує ввести обмеження на перевезення пільгових категорій громадян громадським автотранспортом. Про підняття тарифу на проїзд, підкреслив він, не йдеться.
– Пропонуємо, щоб мешканці міста, які мають право пільгового проїзду, користувалися ним у період з 10.00 до 16.00. Найбільше навантаження на громадський транспорт припадає з 07.00 до 10.00 та з 16.00 до 20.00. Тому у ці години має бути стовідсоткова оплата для всіх», – зазначив начальник управління транспорту та зв’язку ЛМР, додавши, що у кризовий період таке рішення дасть змогу втримати на маршрутах необхідну кількість транспортних засобів.
– Сьогодні постало питання або підвищення тарифу, або вжиття якихось інших заходів. Торік потреба транспортних підприємств Львова у компенсації за перевезення пільговиків становила 119 млн. гривень, із них держава повернула лише 10 мільйонів. Тому ситуація складна, – підкреслив Віктор Щир.
Наприкінці слухань виступив громадський активіст Дем’ян Данилюк, який озвучив своє бачення розв’язання проблеми громадського транспорту Львова.
– Проблему не розв’язати лише підвищенням тарифу за рахунок пасажирів.
Проблема значно глибша, загальнодержавна, – додав Дем’ян Данилюк.
Відтак, за його словами, необхідні такі зміни: зменшення кількості категорій населення, які мають право користуватися пільговим проїздом (за прикладом Польщі); облік всіх пасажирів (нульові квитки для пільговиків); пенсіонери до 70-ти років та студенти до 25-ти сплачуть за пільговим тарифом – 50% вартості; запровадження електронного квитка на громадському транспорті (ГТ) міста; затвердження єдиного тарифу для ГТ; створення гнучкої часової системи тарифів для ГТ; розробка прав та обов’язків контролерів на пасажирському автотранспорті; збільшення суми штрафу за безквитковий проїзд; надходження у міський бюджет частини податків на розвиток ГТ, а також частини від плати за паркування на розвиток ГТ тощо.
Проте учасники громадського обговорення не голосували за жодне рішення, а модератор слухань зауважив, що останнє слово – за органом місцевого самоврядування.
Автор: Лариса МАРЧУК.
Архів журналу Віче
|
№11 |
| Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
Саакашвілі хоче стати "цивільним полоненим" війни РФ проти України
Єврокомісар: Британія та Канада можуть надати власні "репараційні позики" Україні
У Греції анонсували візит Зеленського 16 листопада
Столтенберг: ЄС не просить Норвегію доєднатися до схем кредитування України
Зеленський закликає ЄС поквапитись з рішенням щодо росактивів і сподівається на Трампа
Глава МЗС Угорщини закликав ЄС припинити фінансувати Україну через корупцію
Німеччина зберігає довіру до України на тлі скандалу з корупцією в енергетиці
Реакція ЄС на плівки Міндича, 19 млрд від Норвегії, Макрон зупиняє пенсійну реформу: новини дня
У Брюсселі презентували "Щит демократії" для боротьби з дезінформацією з Росії
У Норвегії проти використання суверенного фонду для гарантій кредиту ЄС для України