У порту «Южний» (Одеська область) днями встановлено прохідну осадку 18 метрів. Так, згідно з програмою розвитку, реалізується план днопоглиблення в його акваторії. Планується, що вже з липня він стане найбільш глибоководним портом на Чорному морі та зможе приймати судна типу Capesize з осадкою 18,5 метра.
Нагадаємо, що реалізація проекту поглиблення акваторії та підхідного каналу порту «Южний» до 21 метра стартувала на початку 2013 року й має бути завершена наприкінці 2014-го. У результаті сюди зможуть заходити судна дедвейтом понад 200 тисяч тонн. Проект затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України №711-р від 26 вересня 2012 року. Роботи виконує німецька компанія Mobius, яка виграла відкритий конкурс на реалізацію проекту, за участю філій АМПУ, держпідприємств «Дельта-Лоцман» і «Держгідрографія».
Цікаво, що відповідно до плану розвитку порту акваторія стане глибоководною біля всіх нових і діючих терміналів. Фінансується проект за рахунок портових зборів.
«Є практичний світовий досвід, коли держава в особі портової адміністрації за рахунок портових зборів розвиває та облаштовує акваторію, створює там необхідну інфраструктуру, а приватні інвестори, у свою чергу, вкладають значні кошти в сучасні перевалочні комплекси. За такою схемою працюють і розвиваються як порти Європи, так і наші найближчі конкуренти з транзитних вантажів у країнах Балтії. Щодо перспектив порту «Южний», то аналіз заявлених інвестпроектів дає всі підстави стверджувати, що їх реалізація значно збільшить загальну кількість суднозаходів, доходи від яких ми реінвестуємо в розвиток акваторії та причалів», – зазначив перший заступник голови ДП «АМПУ» Юрій Васьков.
За його словами, тільки такий варіант співпраці дасть змогу збільшити вантажопотоки, доходи від заходів суден й, отже, відрахування до центрального та місцевого бюджетів, а також створити нові робочі місця.
На думку фахівців, збільшення прохідної осадки суден істотно підвищить кількість заходів і дасть імпульс для розвитку інвестиційних проектів. За оцінкою експертів, «Южний» – найперспективніший порт України. Так, заявлено про будівництво в порту більш як десяти терміналів з перевалки різних видів вантажів – зерна, вугілля, руди, наливних вантажів тощо.
Як повідомив начальник адміністрації Южного морського порту Максим Широков, технічно заявлені глибини вже досягнуто й ведеться робота щодо організації безпеки судноплавства.
Варто зазначити, що інформація про нові глибини найближчим часом надійде до Центру електронної картографії в Норвегії, який сповістить про це всіх судновласників. Найближчим часом вона також буде внесена до лоцій, а на каналі встановлять відповідне навігаційне обладнання.
Автор: Євген ТИЩУК
Архів журналу Віче
|
№11 |
| Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
Німеччина зберігає довіру до України на тлі скандалу з корупцією в енергетиці
Реакція ЄС на плівки Міндича, 19 млрд від Норвегії, Макрон зупиняє пенсійну реформу: новини дня
У Брюсселі презентували "Щит демократії" для боротьби з дезінформацією з Росії
У Норвегії проти використання суверенного фонду для гарантій кредиту ЄС для України
У Фінляндії вважають, що корупційний скандал в Україні не вплине на фіндопомогу з ЄС
Прокуратура Грузії порушила справу проти опозиційного експрем’єра
Німеччина виділяє додаткові 40 млн євро зимової допомоги для України
Британський міністр відкинув чутки в ЗМІ про намір "замінити" Стармера
Данія оголосила новий пакет військової допомоги Україні на понад $210 млн
ЗМІ: Британія не хоче платити ЄС 6,75 млрд євро за приєднання до ключового оборонного фонду