Щодня стрічка новин рясніє повідомленнями про чергові афери, аварії та гучні заяви на Укрзалізниці.
Щодня стрічка новин рясніє повідомленнями про чергові афери, аварії та гучні заяви на Укрзалізниці. Від плачевного стану залізничної галузі вже давно втомились і замовники послуг перевезення вантажів, і пасажири. І ось перший за довгий час позитив – Європейський банк реконструкції та розвитку надав Укрзалізниці кредит 100 млн доларів.
Голова правління Євген Кравцов одразу заявив, за ці гроші модернізують залізничні шляхи, а також удосконалять систему контролю залізничного трафіку. На перший погляд - це дуже хороший шанс на реальні зміни на залізницях України. Близько 70 млн доларів з кредитних коштів залізничники планують витратити на закупівлю елементів верхньої будови колії. Усі закупівлі проходитимуть через електронний майданчик – ЕСЕРР, тобто «в тіні», де неможливо простежити ні усіх учасників, ні їхні цінові пропозиції, та й чіткі критерії відбору на сайті не публікують.
До електронних торгів залізниця почала готуватись заздалегідь, склавши перелік необхідного товару і одразу передбачили, хто б міг взяти участь у торгах. Цікаво, що напередодні Євген Кравцов у своєму інтерв’ю заявив, що брати участь в тендері можуть «низка міжнародних компаній та виробників з країн СНД».
І у своєму шорт-листі Укрзалізниця зазначила «низку» російських компаній , таких як Нижнесалдинский металлургический комбинат, Белорецкий завод металлических изделий, Уралмет, Северсталь-метиз і т. д. Тобто, Укрзалізниця готова вести торгівлю з Росією, а значить платити окупанту?! Парадокс чи не так?
Загалом ситуація із закупівлями на «Укрзалізниці» неоднозначна досить давно. Складається враження, що процес закупівлі необхідних товарів та послуг не контролює ніхто, або «ТОП менеджер» перетворив АТ «Укрзалізниця» на власний гаманець.
Закупівля рушників, золотих ґудзиків, підстаканників, ручок Parker, рідкого мила, крісел для керівного складу, святкування Дня залізничника та ін… Багато з цих закупівель під тиском преси вдалося зупинити. Як відомо, закупівлі на АТ «Укрзалізниця» відбуваються через систему електронних торгів Prozorro, яка покликана забезпечити прозорий та відкритий процес закупівлі, але ТОП-менеджмент у системі прозорих закупівель, як і у ситуації із виплатою власної заробітної плати, знайшов спосіб введення корупційної СХЕМИ! Виявляється, після того як відбудуться торги, учасники пройдуть усі необхідні процедури, оплатять кошти, заключення угоди з АТ «Укрзалізниця» не є гарантією того, що підприємство-переможець буде постачати свої вироби/ або надавати послуги. Початком постачання товарів/надання послуг є рознарядка , яку підписує або не підписує ТОП-менеджмент. У багатьох випадках усі позитиви системи Prozzoro зводяться нанівець, оскільки присутнє ручне керування системою закупівель.
Тому й не дивно що керівництво УЗ прагне перейти в тінь ЄБРР, де його зловживання буде виявити набагато складніше, а то й взагалі неможливо.
В той же час, Кравцов в особистих блогах та публічних інтерв’ю відкрито заявляє, що хоче бачити в Україні продукцію іноземних виробників, зокрема німецького виробника скріплень Vossloh. А член правління «Укрзалізниці» Ремігіуш Ян Пашкевич проводить перемовини з польською компанією виробником скріплень для залізничних шляхів Plastwil . Виникає запитання, а зі скількома українськими виробниками голова правління Кравцов Є.П. та член правління Пашкевич Р.Я.
провели переговори та круглі столи щодо поставок на АТ «Укрзалізниця» дешевої та якісної продукції?
Тобто, керівництво залізниці не лише блокує розвиток українських підприємств, а відповідно і економіки країни, а й готове піддавати ризику перевезення залізничними шляхами.
Що важливо, іноземне є незавжди якіснішим. Ось, до прикладу, маленький факт про скріплення німецького виробника Vossloh.
Впродовж двох років одна з деталей пружного скріплення виробництва Vossloh, а саме клема пружна, проходила випробування в Україні. В результаті - безуспішно. Чому так? Особливістю саме Української залізниці є те, що в нас по одних і тих самих шляхах їздять і пасажирські, і вантажні потяги. В Європі – де і здебільшого використовують скріплення вище зазначених виробників, залізничні шляхи розділені, тому і вантажонапруженість там значно менша.
Також жодне скріплення компанії Plastwil не проходило експлуатаційних випробовувань на українській колії, тому не відомо, як воно буде працювати в умовах українських залізниць.
Чи готовий очільник залізниці почати таку ризиковану для усіх співпрацю – виглядає, що так. Більш того, створює всі умови, аби ніхто і ніщо не завадили йому продовжувати вкорінювати корупцію на «Укрзалізниці».
Архів журналу Віче
![]() |
№7 |
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
ЗМІ: Німеччина хоче укласти зі США угоду про Patriot для України
Україна отримає 76 млн євро на євроколію від Львова до польського кордону
Україна викликала на розмову посла Угорщини
Зеленський обговорить з Трампом поновлення постачання зі США ракет до Patriot
Зеленський: Україна домовилася з кількома компаніями США про спільне виробництво БПЛА
Фон дер Ляєн: у відповідь на призупинення допомоги Україні від США ЄС посилить підтримку
Швеція виділяє кошти на нові стволи для установок Archer для України
Зеленський прибув до Данії
Джонні24 онлайн: популярні слоти та бонуси
Допомога на поховання на підприємстві: як отримати у 2025