№3, лютий 2008
Так резюмував Голова Верховної Ради відверту розмову про наболіле. А відбулася вона на консультативно-дорадчій нараді за участю Голови Верховної Ради Автономної Республіки Крим, голів обласних, Севастопольської міської рад, Київського міського голови, голів міст обласних центрів. Запрошуючи до розмови очільників самоврядних громад різних рівнів, Голова парламенту окреслив тему зустрічі:
– Перед кожним прийняттям Закону України про Державний бюджет ідеться про децентралізацію, необхідність передавати фінансовий ресурс на місця, а на практиці відбуваються зворотні процеси. Думаю, проблема не так у площині Закону про Державний бюджет, як у загальній відсутності чіткого, системного підходу до місцевого самоврядування.
Хотів би почати з обговорення проекту закону України про внесення змін до Закону про Державний бюджет. Я високо шаную роль і місце Міністерства фінансів та Кабінету Міністрів у цьому процесі, їхню згоду на те, щоб у нас був нормальний процес внесення змін, не під столом, а з координацією всіх зусиль і винайденням можливих прийнятних рішень у частині надання відповідного фінансового ресурсу.
Наступне – це коротке обговорення Державної програми соціально-економічного розвитку, яка йде у комплекті зі змінами до Закону України про Державний бюджет.
Далі, власне, питання щодо місцевого самоврядування, в тому числі й у рамках імовірних змін до української Конституції. Президент створив Національну конституційну раду, і органи місцевого самоврядування не можуть бути усунені від цього процесу. Тому внесення змін до української Конституції та нормативно-правове й законодавче регулювання місцевого самоврядування маємо обговорити.
Хотів би повідомити, що зараз у парламенті перебуває 27 законів про внесення змін до законодавства про місцеве самоврядування. Просив би також обговорити житлово-комунальну реформу й установлення тарифів на житлово-комунальні послуги та енергетичні ресурси. Це те, що сьогодні турбує всіх на місцях. А також висловити позицію стосовно закону про державні закупівлі, внесеного Президентом і вже схваленого комітетом.
І останнє – адміністративна реформа. Чому я не кажу «адміністративно-територіальна», бо, на моє переконання, спочатку необхідно розподілити державно-владні повноваження, а потім добиратися до територій, а не навпаки.
Архів журналу Віче
№4 | |
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
Дуда: Інциденти з ракетами РФ у повітряному просторі НАТО загрожують ширшою війною
У Польщі хочуть змінити правила прихистку для українців із простроченими документами
Зеленський назвав "Рамштайну" життєво важливі пріоритети для успіху України
В ЄС погрожують ухилянтам, очікування від допомоги США, "атака" дронів на Білорусь: новини дня
Туск назвав дату перестановок в уряді у зв'язку з європейськими виборами
У Польщі кажуть, що готові допомогти Україні повернути чоловіків призовного віку
Глава МЗС Польщі: Росія бреше про польські плани анексувати частину України
Євродепутати просять владу Австрії вплинути на Raiffeisen щодо його бізнесу в Росії
Макрон захищає свою позицію про створення "стратегічної двозначності" для Росії
Білий дім визнав, що через затримку з допомогою Україна втратила Авдіївку