передплата Українською | In English

№19, жовтень 2007

Відшкодування з-під палиці

Поділитися:

Однією з характерних ознак цивілізованого суспільства
є запобігання заподіянню шкоди внаслідок будь-яких
випадкових подій, тобто страхування, яке має масовий характер

Стережіться рекламного трюку

Маючи значну адвокатську практику та беручи неодноразову участь у судових справах за позовами застрахованих осіб до страховиків, я був дещо здивований тим, що окремі страхові компанії, які постійно фігурують у судах як відповідачі, подають чудові показники у звітах саме з приводу проведення виплат за страховими подіями.

Розгадка проста. Існує декілька страхових компаній, які практикують виплату страхового відшкодування практично тільки після рішення суду. Програвши справу, такі компанії розраховуються із застрахованою особою, а до звіту надається інформація про проведену виплату. Зрозуміло, що, по-перше, не кожен клієнт страховика має можливість та бажання судитися зі страховою компанією; по-друге, укладаючи договір страхування, людина сподівається, що після настання страхової події (а це зазвичай трагедія) проблем із відшкодуванням збитків не буде; по-третє, у випадках, коли розмір шкоди, заподіяної внаслідок настання страхової події, незначний, судитися зі страховою компанією недоцільно з економічного погляду. Як наслідок, частина виплат не здійснюється взагалі, а інша – відбувається зі значним запізненням. До звіту інформація про недобросовісну поведінку страхової компанії не надається. Тож попри численні нарікання клієнтів такі страхові компанії мають «рекордні» показники з проведених виплат.

Задля достовірного інформування споживача послуг страхових компаній щодо діяльності різних страховиків доцільно до звіту страхової компанії внести ще один рядок – суму виплат за рішенням суду. Гадаю, це була б не лише корисна інформація для потенційних клієнтів, а й стимул для страховиків більш добросовісно виконувати свої зобов'язання.

Шарлатанам – аби підпис

Ще одна проблема страхової справи – певне шарлатанство з боку страхової компанії під час укладення договору страхування. Особливо це стосується страхування предмета застави за кредитними договорами. Як правило, цей договір підписується переважною кількістю майбутніх застрахованих осіб без ретельного вивчення. Наслідки бувають несподівані. Мені особисто доводилося бачити договір страхування транспортного засобу, де розмір франшизи, тобто суми, яка не виплачуватиметься, становив 80 відсотків.

Потрібно встановити певні граничні значення за видами страхування для страхового тарифу та франшизи й виключний перелік обставин, за яких страховик має право відмовити у виплаті страхового відшкодування. 

Цивільна... безвідповідальність

Україна була однією з перших країн СНД, що прийняли рішення про обов'язкове страхування цивільної відповідальності водіїв та власників транспортних засобів. На сьогодні всі країни колишнього СРСР мають чітко діючу систему страхування з цього приводу. А ось у нашій державі й досі тривають дискусії та певні спроби таки налагодити цей вид страхування.

У засобах масової інформації періодично з'являються матеріали про те, що найближчим часом ДАІ почне тотальні перевірки водіїв стосовно наявності в них такої страховки. Або про те, що без цього поліса буде неможливо отримати талон технічного огляду. Однак спливає час, а жодних рішучих дій Державної автомобільної інспекції ніхто так і не побачив.

Потрібні елементарні зміни в адміністративному законодавстві та економічно обґрунтований розрахунок умов цього виду страхування: правильні тарифи, розумна франшиза, реальна сума страхового відшкодування.

Автор: Ігор ЮДІН

Коментарі

Заповніть поля відмічені червоним!

Додати коментар

Увійдіть в систему, використовуючи аккаунт соціальної мережі:
Коментар:

Поля відмічені *(зірочкою) обов'язкові для заповнення.

Плакат - брат барикад