![]() ![]() |
Українською | In English |
№3, лютий 2016 Високого польоту й надійних крил!Поділитися:
7 лютого минає 110 років від дня народження Олега Костянтиновича Антонова (1906–1984) – радянського авіаконструктора, академіка АН СРСР (1981), Героя Соціалістичної Праці (1966), лауреата багатьох державних премій та нагород. Олег Антонов – людинаепоха, яскрава творча особистість – залишив для нащадків спадщину у вигляді цілої галузі вітчизняної економіки – літакобудування. Завдяки його соратникам і послідовникам та багатотисячному колективу Авіаційного науковотехнічного комплексу імені Антонова слава українського авіабудування примножується й нині. Під керівництвом Антонова розроблено систему автоматизованого проектування транспортних літаків, впроваджені новітні технології, що залишаються сучасними й за три десятиліття після відходу Олега Костянтиновича у вічність. Заснований на честь Антонова диплом Міжнародної авіаційної федерації (ФАІ) є перепусткою до елітного клубу авіаконструкторів світу. А Київський механічний завод (КМЗ), а відтак – Авіаційний науковотехнічний комплекс (АНТК), якому присвоєно ім’я Антонова, став відомою у світі маркою високих технологій, геніальних конструкторських рішень, високого польоту й надійних крил. Антонов – один із засновників планеризму. Він затято шукав можливості підвищення летючості не тільки планерів, а й літаків. Як згадують його колеги, зокрема Валентин Брагилевський, Олег Костянтинович усе життя плекав мрію – досягти максимальної аеродинамічної якості як головного показника летючості апарата, котрий, звісно, є важчим за повітря. У післявоєнні роки під керівництвом Антонова створено спеціальні літаки для вирішення завдань військовотранспортної авіації, повітрянодесантних військ і забезпечення вантажних перевезень – багатоцільові Ан2, Ан14, Ан28, що вирізняються здатністю базуватися на непідготовлених майданчиках, а також пасажирські Ан10, Ан24, які мають високу економічність перевезень, суцільнометалеві планери Ан11, Ан13, Ан15 і дельтаплани «Славутич». Із 1946го Олег Антонов – головний конструктор ДКБ (дослідноконструкторського бюро), організованого на базі філії ДКБ імені Яковлєва та 1952 року переведеного в Київ. У 1967–1984 роках – генеральний конструктор. Із 1965го, саме тоді, коли народжувалися, як то кажуть, «ставали на крила» Ан22 «Антей», Ан30, Ан28, директором заводу з їх випуску став Петро Балабуєв. 1968 року його призначили першим заступником генерального конструктора – головним конструктором. Тоді небо підкорювали Ан32, Ан72, Ан124 «Руслан», Ан74, Ан71. Валентин Брагилевський згадує: «Коли загрозливо підступила хвороба, Олег Костянтинович пише міністру авіаційної промисловості Василю Олександровичу Казакову: «Керувати колективом КМЗ після мене міг би мій перший заступник Петро Васильович Балабуєв...». 27 серпня 1979 року генеральний конструктор звертається до Балабуєва: «...беріть керівництво колективом у свої руки». Доля подарувала Олегу Костянтиновичу ще більш як чотири роки життя, до останнього дня в творчості. Він побачив зліт іще двох нових літаків його ДКБ – 1984 року генеральним конструктором АНТК за рекомендацією Антонова призначено Петра Балабуєва. Він брав участь у створенні близько ста типів і модифікацій літаків Ан. Під його керівництвом створено найбільший у світі літак Ан225 «Мрія», а також Ан70, Ан71, Ан72, Ан32, Ан38, Ан124, Ан74, Ан140, Ан148. Діяльність Балабуєва як генерального конструктора за 21 рік – це нові літаки й нові перспективи АНТК імені Антонова. На жаль, 2005 року Петро Балабуєв на знак протесту проти чиновницьких «ігрищ» написав заяву «за власним бажанням», а за два роки відійшов у вічність... На базі Ан148 створено Ан158, який являє собою подовжену версію Ан148 із підвищеною пасажиромісткістю. Він став базовим для Ан178 – ближньомагістрального військовотранспортного літака, гордості українського літакобудування. Ан178 успішно пройшов випробування в 2015 році. Він може розвивати швидкість понад 800 кілометрів на годину, його вантажопідйомність становить 18 тонн. Крім цивільних вантажів, літак може перевозити й бойову техніку. Він обладнаний автономними засобами завантаження. Для доставки вантажів Ан178 може навіть не сідати на землю, оскільки має можливість скидати їх у повітрі. До того ж літак можна обладнати для перевезення військовослужбовців та евакуації поранених із гарячих точок. Ан178, як і його попередники Ан148 і Ан158, добре зарекомендував себе в експлуатації в різних кліматичних і погодних умовах, на ґрунтових і висотних аеродромах. Унікальна особливість літака – можливість перевезення всіх пакетованих вантажів, що існують у світі, у тому числі великогабаритних морських контейнерів 1С. Це робить його незамінним транспортним засобом для матеріальнотехнічного забезпечення як у збройних силах, так і в комерційній експлуатації, а також в умовах надзвичайних ситуацій. Автор: Сергій ДУБРОВІН. Коментарі Заповніть поля відмічені червоним!
Додати коментар Поля відмічені *(зірочкою) обов'язкові для заповнення. |
Архів журналу Віче
Останні новини
Новини 13 квітня: автосписання боргів, скорочення бюджету, падіння рубля Росія готується до відключення від Visa і MasterCard Наразі жодного проблемного банку в Україні немає – НБУ Кремль відповів, чи пов'язане обмеження авіарейсів до Туреччини з Україною У Зеленського оцінили шанси на перегляд програми МВФ та отримання траншу План Б без грошей МВФ: У Зеленського допускають скорочення видатків держбюджету Єрмак пропонує США розмістити в Україні ракетні комплекси Patriot Стефанішина: НАТО має надати Україні дорожню карту для членства Цифровий банк NEOBANK для бізнесу запустився в бета-режимі Напруга на Донбасі: ЄС підтримав Україну і звернувся до Росії |