№21, листопад 2015

Інноватика в сучасній освіті Інноватика в сучасній освіті

Наприкінці жовтня в Київському палаці дітей та юнацтва працював VII Міжнародний форум «Інноватика в сучасній освіті», організований за підтримки Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України, компанії «Виставковий Світ».
Цього разу масштабний комплексний захід у галузі освіти об’єднав виставку національних навчальних закладів «Інноватика в сучасній освіті» та другу виставку закордонних навчальних закладів і міжнародних представництв World Edu.

 На урочистому відкритті учасникам виставки й відвідувачам передали привітання Голови Верховної Ради України Володимира Гройсмана та міністра освіти і науки України Сергія Квіта. Президент Національної академії педагогічних наук, академік НАНУ і НАПН Василь Кремень, відкриваючи форум, зазначив, що основним завданням українських освітян є формування сучасної людини з інноваційним типом мислення, інноваційною культурою та здатністю до інноваційної діяльності, а також набуття навичок та уміння отримувати інформацію, навчатися впродовж життя й уміло користатися новими знаннями. Ключовою ланкою нині є якість вищої освіти, науково­дослідна співпраця в міжнародному обширі, утворення цілісного науково­освітнього простору країни з метою виховання громадянина – патріота України, особистості­професіонала, готової до відповідей на цивілізаційні виклики глобального інноваційного світу.

Директор Інституту модернізації змісту освіти Наталія Вяткіна відзначила високий рівень методик і технологій навчання в українській освіті, представлених, зокрема, й на VII Міжнародному форумі «Інноватика в сучасній освіті», який, за її словами, є найпопулярнішим заходом для тих, хто обирає собі джерело знань. Та, на превеликий жаль, подальша робота виставки не підтвердила цих слів. Великої кількості відвідувачів упродовж триденної роботи форуму в Київському палаці дітей та юнацтва не спостерігалося. Мабуть, тому, що всі три дні освітянського форуму йшов дощ. А, можливо, напередодні місцевих виборів усіх настільки дратувала агітація, що рекламна кампанія організаторів залишилися непоміченою. Проте в день відкриття виставковий майданчик став своєрідною трибуною для чиновників, хоча їх мало хто або й ніхто не чув із тих, до кого вони апелювали.


В’ячеслав Супрун, директор департаменту професійно­технічної освіти МОН України, наголосив на важливості системних реформ, які вже сьогодні впроваджуються в українській освіті, й повідомив, що уряд направив до Верховної Ради України розроблений Міністерством освіти і науки законопроект «Про професійну освіту», котрий дасть змогу навчальним закладам більше орієнтуватися на ринок праці, створювати ради стейкхолдерів (зацікавлених сторін. – Ред.) та децентралізувати управління професійними навчальними закладами.


Під час форуму понад 570 національних вищих, професійно­технічних, загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів, закладів післядипломної освіти, наукових установ, підприємств із 24 регіонів України презентували свої досягнення з упровадження інновацій. На своїх стендах вони демонстрували технічне обладнання та освітні програми.


Як завжди, організатор виставки компанія «Виставковий Світ» запропонувала та провела численні круглі столи, методологічні семінари, презентації тощо. Уперше для вищих навчальних закладів – учасників форуму відбувся національний виставковий конкурс «Видатні науково­практичні досягнення в освіті» в номінації «Електронний освітній ресурс».


Навчальні заклади та освітні агенції Канади, США, Великої Британії, Польщі, Ізраїлю, Франції та інших країн також мали свої стенди, якими намагалися зацікавити нечисленних відвідувачів форуму. Найширше свої досягнення в освітянській галузі запропонували навчальні заклади з Канади. Їхня експозиція складалася з понад п’ятнадцяти стендів, вона вражала й найбільше привертала увагу відвідувачів.


Директор агенції ICEA Ірина Кобець розповіла про загальні тенденції освіти в Канаді, про різницю й переваги навчання в коледжах та університетах, а також про можливості подальшого працевлаштування й кар’єрного зростання, поінформувала про всю процедуру вступу до вищих навчальних закладів, переваги навчання в коледжах Канади та найпопулярніші програми.


У цілому міжнародний освітянський форум пройшов на високому рівні, але держава має приділяти більше уваги своєму інтелектуальному ресурсу та духовному потенціалу, інакше незабаром пишатимемося молодими видатними вченими та їхньою інноватикою десь там, за кордоном.

Автор: Сергій ДУБРОВІН

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Голова МЗС Норвегії анонсував підписання безпекової угоди з Україною Сьогодні, 16 квітня

Прем’єр Чехії: Ми вже законтрактували 180 тисяч снарядів для України Сьогодні, 16 квітня

Уряд Нідерландів обіцяє додаткові 4,4 млрд євро допомоги Україні у 2024-2026 роках Сьогодні, 16 квітня

Дуда: Треба зробити все можливе, щоб Україна повернула території Вчора, 15 квітня

У Грузії починають розгляд "російського закону" про "іноагентів", під парламентом – протест Вчора, 15 квітня

Шольц розпочав візит у Китай: говоритиме про війну РФ проти України та економіку Вчора, 15 квітня

Байден скликає зустріч G7 через атаку Ірану на Ізраїль 14 квітня

Зеленський звільнив заступника Єрмака, який працюватиме в МЗС 13 квітня

Бельгія розслідує ймовірне втручання РФ у виборчу кампанію в ЄС 12 квітня

Нідерланди виділили додатковий мільярд євро на військову допомогу Україні  12 квітня