передплата Українською | In English

№21, листопад 2014

Одеський порт: через реформування – до нової якостіОдеський порт: через реформування – до нової якості

Поділитися:

Реорганізація ДП «Одеський морський торговельний порт» відбулася після набуття чинності Законом «Про морські порти України». Стратегічне майно (у тому числі причали, акваторія, канали, інфраструктура загального користування) відійшло до адміністрації Одеського морського порту (Одеська філія ДП «Адміністрації морських портів України»). А державне підприємство «ОМТП» зберегло за собою інші виробничі фонди (портовий флот, судноремонт, механізацію – портальні крани, навантажувачі тощо). Як це реформування позначилося на Одеському порту та його колективі?
Про це, а також про пріоритети розвитку підприємства читачам парламентського журналу «Віче» розповів директор державного підприємства «Одеський морський торговельний порт» Геннадій ЖУКОВ.

– Усупереч нестабільній політичній та економічній ситуації в Україні колектив ДП «ОМТП» упорався з більшістю поставлених завдань і поліпшив виробничі та фінансові показники порівнянно з 2013 роком, – наголосив Геннадій Григорович. – Ось деякі цифри. Чистий прибуток у першому півріччі поточного року досяг 85,3 млн. гривень, що перевищує плановий показник більш ніж утричі (22,2 млн. грн.) і вдвічі – фактично досягнутий у другому півріччі 2013­го (40 млн. грн.). Це дає змогу ДП «ОМТП» виконувати зобов’язання перед людьми за колективним договором: передусім, виплачувати премії за максимальним відсотком, передбаченим положенням про преміювання.

Продуктивність праці збільшилася на 8 відсотків, а середня зарплата – на 12.

Як до реорганізації, так і після обсяги вантажоперероблення істотно впливають на прибутки нашого підприємства, оскільки 52 відсотки загальної суми доходів припадають на послуги з «припаркування» суден до причалів Одеського порту. Незважаючи на незначне зниження вантажоперероблення з 12,7 млн. тонн у другому півріччі 2013 року до 11,9 млн. тонн у першому півріччі 2014­го (на 6 відсотків), чистий прибуток виріс на 21,3 млн. гривень (17 відсотків).

Хочу також звернути увагу на наші інвестиції. У першому півріччі 2014 року порт освоїв кошти на суму 690 тис. гривень. Зокрема, придбано основних фондів на 587,9 тис. грн., здійснено модернізацію плавучої самохідної майстерні (ПСМ­650) на 60 тис. грн. для розміщення швартової бригади.

– Які нинішні пріоритети розвитку підприємства?

– Передусім це розвиток нашого флоту, який дає основний фінансовий результат. Наступного року плануємо придбати новий буксир льодового класу потужністю понад
5 тис. кінських сил. Окрім того, розвиватимемо інші структурні підрозділи, як­от: комплекс механізації, судноверф. Також збираємося найближчими роками придбати додаткову портову техніку для обслуговування стивідорних компаній.

У перспективі – збільшення обсягу надаваних послуг. Приміром, маємо намір отримати відповідну ліцензію Мінекономрозвитку на ремонт військово­морської техніки. Це дасть можливість збільшити завантаження працівників судноверфі. Хочемо також розвивати нашу автобазу, зокрема побудувати досить потужну станцію технічного обслуговування, яка здійснюватиме шиномонтаж, ремонт двигунів і ходової системи, діагностику.

– Мабуть, це не всі проблеми, які хвилюють вас як директора?

– На часі – вирішення долі бази відпочинку «Сонячне світло» у селищі Затока, що нині не експлуатується через захаращений стан. Непокоять і складнощі з човновою станцією «Ярмаркова». І питання функціонування аквапарку «Посейдон». Чимало зусиль спрямовуємо й на введення в дію готельного комплексу «Одеса» на морвокзалі, який є візитною карткою Одеси і порту. Проте, незважаючи на економічну скруту в країні, вважаю, що крок за кроком ми всі наші плани втілимо в життя.

– Геннадію Григоровичу, розвиток соціальної сфери можливий лише тоді, коли підприємство працює стабільно...

– Погоджуюся. Високий фінансовий результат дав змогу адміністрації порту реалізовувати соціальні програми, які ми послідовно впроваджували протягом останніх років.

Одним із важливих напрямів є турбота про молоде покоління. У порту виконується державна програма «Діти України». 2014­го кількість дітей працівників порту набагато збільшилася, і нині наші дитсадочки заповнені на 100 відсотків. Щорічно діти портовиків оздоровлюються в дитячих таборах. На базі табору «Юний судноремонтник» цього року відпочило понад 600 дітей.

За службою кадрової й соціальної політики Одеського порту, окрім згаданих об’єктів, закріплені також гуртожитки № 1 і № 3, човнова станція, база відпочинку «Сонячне світло», аквапарк «Посейдон», профілакторій «Чабанка», готель «Одеса», Музей морського флоту України.

Хотів би звернути увагу, що цього року відділ кадрів здійснює постійний контроль за кількістю працівників­інвалідів. Це дає можливість виконати чотиривідсотковий норматив, встановлений Законом «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні». Кількість інвалідів у ДП «ОМТП» становить 46 осіб, або 4,35 відсотка від загальної чисельності працівників.

Турбуємося ми і про здоров’я наших працівників. Усі вони охоплені періодичними медичними оглядами, застраховані в медичній компанії «ИНТО­САНА» щодо послуг швидкої допомоги, а також забезпечені стаціонарним лікуванням у медзакладах міста.

Цього року на фінансування програм за лінією профспілки плановано спрямувати 4 мільйони гривень, на виплату винагороди за підсумками року – 4,5 млн. грн., на одноразову допомогу на оздоровлення – 4,3 млн. грн. 2015­го адміністрація ДП «ОМТП» і профспілковий комітет планують зберегти фінансування на рівні року поточного.

– Ви згадали про профспілковий комітет підприємства. А як відбувається ваша взаємодія з профспілкою?

– У нас нормальні робочі стосунки. Профспілка працівників морського транспорту Одеського морського порту, яку очолює Володимир Зайков, виконує всі свої зобов’язання за колективним договором, а ми, відповідно, виконуємо свої функції, намагаємося своєчасно її фінансувати для виконання соціальних програм. Особисто в мене прекрасні ділові стосунки з Володимиром Никифоровичем, якого я знаю дуже давно. Можу сказати однозначно, що ця людина – на своєму місці. Він робить дуже багато для соціального захисту портовиків. Девіз нашої профспілки: «Разом ми сила, разом ми переможемо!». Думаю, дуже актуальні слова. 

 

Фото автора.

Автор: Євген ТИЩУК

Коментарі

Заповніть поля відмічені червоним!

Додати коментар

Увійдіть в систему, використовуючи аккаунт соціальної мережі:
Коментар:

Поля відмічені *(зірочкою) обов'язкові для заповнення.

Плакат - брат барикад

Архів журналу Віче

Віче №15/2016 №15
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Єврокомісія стурбована різким сповільненням економіки Італії Сьогодні, 25 березня

3 з 4 топ-кандидатів у президенти обіцяють зберегти Мінські угоди, але з нюансами Сьогодні, 25 березня

Зеленський, Порошенко, Тимошенко і Гриценко розповіли, як хочуть отримати ПДЧ для України Сьогодні, 25 березня

На кого насправді ставить Коломойський, а кого використовує для інформаційної війни Сьогодні, 25 березня

Кокотюха: Українці обирають замість президента царя, лишаючись при цьому без царя у голові Сьогодні, 25 березня

Коломойський сподівається отримати компенсацію за "Приватбанк" після виборів Сьогодні, 25 березня

Україна та Росія домовляться про транзит газу після 2019 року — Міненерго РФ Сьогодні, 25 березня

Новини вихідних: 13-та пенсія, вагон із душем та "знижки" від Газпрому Вчора, 24 березня

Євросоюз спростував інформацію про антикорупційне розслідування проти Порошенка Вчора, 24 березня

Канада продовжила економічні санкції проти Януковича і К° Вчора, 24 березня