№15, серпень 2014

Харківська зупинка «поїзда смерті»Харківська зупинка «поїзда смерті»

Харків’яни називають нині своє місто «прифронтовим». Воно і вся Харківщина й справді стали своєрідним форпостом перед зоною АТО. До того ж ще зовсім недавно бої точилися ледь не на самісінькому кордоні області, а через Харків і нині йдуть війська і техніка, гуманітарна допомога нашим бійцям і жителям визволених міст. Сюди прибуває і найбільше біженців. Та найсумніше, що із зони АТО до Харкова доставляють і багато поранених, адже саме тут розташований один із центрів, де їх лікують.
Але чи не найбільше шокували харків’ян події останнього липневого тижня, коли до міста була прикута увага всього світу: тут приймали останки загиблих у авіакатастрофі малайзійського лайнера Боїнг-777, збитого бойовиками 17 липня над Донбасом.
«Поїзд смерті» – так назвали городяни цей потяг із чотирма вагонами-рефрижераторами, який привіз до міста тіла жертв.

Уже 20 липня було підготовлено майданчик для так званого умовного складання фрагментів літака «Малайзійських авіаліній» у великому ангарі на території заводу ім. Малишева.

Міжнародні експерти і 14 спеціалістів вже наступного дня розпочали роботу в Харкові. Сюди ж із Нідерландів прилетіла й гуманітарна місія та сім експертів, які привезли спеціальне обладнання та труни.

Того самого дня потяг із останками загиблих розпочав рух через Донецьк у напрямку Харкова. Президент віддав наказ Збройним Силам вжити всіх необхідних заходів для безпеки руху поїзда до місця призначення – на територію заводу ім. Малишева. Там нідерландські фахівці розгорнули лабораторію для огляду і дослідження тіл, організували місця для роботи міжнародних експертів та оформлення документів судмедекспертами, митниками і прикордонниками.

Уже 23 липня до Королівства Нідерландів з міжнародного аеропорту «Харків» було відправлено два перші літаки з 40 трунами на борту.

У Харківській області 23 і 24 липня оголосили Днями жалоби за жертвами авіакатастрофи. Біля готелю «Харків­Палац» 24 липня відбувся реквієм за загиблими у фатальному рейсі.

Того самого дня ще два літаки із 74 контейнерами з тілами та фрагментами тіл вилетіли з міжнародного аеропорту «Харків» до голландського міста Ейндховен.

Тим часом на території заводу ім. Малишева триває робота міжнародних експертів із Королівства Нідерландів, Австралії, Малайзії, США та Великої Британії й українських судмедекспертів. Голова Державної служби України з надзвичайних ситуацій Сергій Бочковський повідомив: «Розвантажені всі 4 вагони­рефрижератори з останками загиблих. На 25 липня фахівці обробили 378 пакетів з тілами і фрагментами тіл».

Ще двічі, 25 і 26 липня, з міжнародного аеропорту «Харків» до Королівства Нідерландів відбули два літаки з тілами жертв.

Таким був у Харкові цей чорний тиждень липня.  

Віталій СКОБЕЛЬСЬКИЙ.
Фото REUTERS та Леоніда Логвиненка.

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Дуда: Інциденти з ракетами РФ у повітряному просторі НАТО загрожують ширшою війною Вчора, 26 квітня

У Польщі хочуть змінити правила прихистку для українців із простроченими документами Вчора, 26 квітня

Зеленський назвав "Рамштайну" життєво важливі пріоритети для успіху України Вчора, 26 квітня

В ЄС погрожують ухилянтам, очікування від допомоги США, "атака" дронів на Білорусь: новини дня Вчора, 26 квітня

Туск назвав дату перестановок в уряді у зв'язку з європейськими виборами Вчора, 26 квітня

У Польщі кажуть, що готові допомогти Україні повернути чоловіків призовного віку 25 квітня

Глава МЗС Польщі: Росія бреше про польські плани анексувати частину України 25 квітня

Євродепутати просять владу Австрії вплинути на Raiffeisen щодо його бізнесу в Росії 25 квітня

Макрон захищає свою позицію про створення "стратегічної двозначності" для Росії 25 квітня

Білий дім визнав, що через затримку з допомогою Україна втратила Авдіївку 25 квітня