№13, липень 2014

«Южний» — найглибоководніший«Южний» — найглибоководніший

У порту «Южний» (Одеська область) днями встановлено прохідну осадку 18 метрів. Так, згідно з програмою розвитку, реалізується план днопоглиблення в його акваторії. Планується, що вже з липня він стане найбільш глибоководним портом на Чорному морі та зможе приймати судна типу Capesize з осадкою 18,5 метра.

Нагадаємо, що реалізація проекту поглиблення акваторії та підхідного каналу порту «Южний» до 21 метра стартувала на початку 2013 року й має бути завершена наприкінці 2014­го. У результаті сюди зможуть заходити судна дедвейтом понад 200 тисяч тонн. Проект затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України № 711­р від 26 вересня 2012 року. Роботи виконує німецька компанія Mobius, яка виграла відкритий конкурс на реалізацію проекту, за участю філій АМПУ, держпідприємств «Дельта­Лоцман» і «Держгідрографія».

Цікаво, що відповідно до плану розвитку порту акваторія стане глибоководною біля всіх нових і діючих терміналів. Фінансується проект за рахунок портових зборів.

«Є практичний світовий досвід, коли держава в особі портової адміністрації за рахунок портових зборів розвиває та облаштовує акваторію, створює там необхідну інфраструктуру, а приватні інвестори, у свою чергу, вкладають значні кошти в сучасні перевалочні комплекси. За такою схемою працюють і розвиваються як порти Європи, так і наші найближчі конкуренти з транзитних вантажів у країнах Балтії. Щодо перспектив порту «Южний», то аналіз заявлених інвестпроектів дає всі підстави стверджувати, що їх реалізація значно збільшить загальну кількість суднозаходів, доходи від яких ми реінвестуємо в розвиток акваторії та причалів», – зазначив перший заступник голови ДП «АМПУ» Юрій Васьков.

За його словами, тільки такий варіант співпраці дасть змогу збільшити вантажопотоки, доходи від заходів суден й, отже, відрахування до цент­рального та місцевого бюджетів, а також створити нові робочі місця.

На думку фахівців, збільшення прохідної осадки суден істотно підвищить кількість заходів і дасть імпульс для розвитку інвестиційних проектів. За оцінкою експертів, «Южний» – найперспективніший порт України. Так, заявлено про будівництво в порту більш як десяти терміналів з перевалки різних видів вантажів – зерна, вугілля, руди, наливних вантажів тощо.

Як повідомив начальник адміністрації Южного морського порту Максим Широков, технічно заявлені глибини вже досягнуто й ведеться робота щодо організації безпеки судноплавства.

Варто зазначити, що інформація про нові глибини найближчим часом надійде до Центру електрон­ної картографії в Норвегії, який сповістить про це всіх судновласників. Найближчим часом вона також буде внесена до лоцій, а на каналі встановлять відповідне навігаційне обладнання.

Архів журналу Віче

Віче №11/2016 №11
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

В Axios назвали причини зриву зустрічі Зеленського і Віткоффа в Туреччині Вчора, 19 листопада

Глава МЗС Польщі розкритикував розпалювання політиками антиукраїнських настроїв Вчора, 19 листопада

Ердоган закликав відновити переговори у Стамбулі та розширити їхній зміст Вчора, 19 листопада

Декларація про відходи: як одна форма захищає бізнес від штрафів і відкриває двері для інвестицій Вчора, 19 листопада

Іспанія виділить ще 615 млн євро на військову допомогу Україні  Вчора, 19 листопада

Зеленський планує в Туреччині обговорити з Ердоганом "справедливий мир" Вчора, 19 листопада

Туск: виконавцями підриву залізниці вважають двох українців, що співпрацюють з РФ 18 листопада

Тисячі словаків у річницю "оксамитової революції" протестували проти Фіцо 18 листопада

У Польщі після диверсії відновили рух на пошкодженій залізничній ділянці 18 листопада

Reuters: Зеленський у Туреччині зустрінеться із Віткоффом 18 листопада