№3, лютий 2014

«Верховна Рада фактично перетворилася на головний антикризовий центр, від якого залежить відновлення порядку та спокою в країні», –«Верховна Рада фактично перетворилася на головний антикризовий центр, від якого залежить відновлення порядку та спокою в країні», –

зазначив Голова парламенту Володимир РИБАК на зустрічі з керівниками дипломатичних місій країн Європейського Союзу

Він висловив власну оцінку ситуації в державі:

– По­перше. Після двох з половиною місяців вуличних протестів, безладдя та жорстоких зіткнень протестувальників з правоохоронцями в країні склалися загрозливі ознаки системної політичної кризи. Протести протилежного політичного спрямування поширилися практично на всю територію країни. Заблоковані важливі регіональні центри влади, що створює загрозу втрати управління в державі. Наростають негативні явища в діяльності економічного механізму України, що може призвести до додаткових соціальних напружень. Піднімають голову прихильники сепаратизму різного спрямування, що вкрай небезпечно для такої держави, як Україна, котра має строкатий національно­етнічний, релігійний та соціально­економічний устрій.

По­друге, наголошу на тих важливих кроках, які керівництво України зробило назустріч протестувальникам задля припинення насильства на вулицях Києва, інших міст України, стабілізації ситуації і мирного врегулювання політичної кризи. 28 січня 2014 року Прем’єр­міністр М. Азаров подав у відставку, а Президент України В. Янукович погодився на загальне переформування уряду. Глава держави веде активний діалог з усіма учасниками політичного процесу з найбільш актуальних та суспільно значимих проблем України для якнайшвидшого досягнення широкого антикризового політичного консенсусу. Позиція Президента України однозначна та тверда – не допустити жодного шансу для кровопролиття в процесі врегулювання ситуації!

Третє. Я вже заявляв, що Верховна Рада, як один з найважливіших державних інститутів країни, очевидно, не змогла виконати своєї функції політичного демпфера для того, щоб мінімізувати суспільні потрясіння в країні. Вважаю, що ескалація нинішньої кризи набула такого розмаху значною мірою внаслідок дезорганізації та зупинки парламентського процесу, спровокованого завищеними та невиправданими ультиматумами з боку опозиційних парламентських сил. Очевидним є те, що радикальні опозиційні політики вивели кризу на рівень відвертої та запеклої електоральної боротьби, безкомпромісної битви за владу.

Четверта позиція. За цих умов та на вимогу понад 150 депутатів я був змушений скликати позачергову сесію парламенту 28 січня. Верховна Рада України скасувала дев’ять законодавчих актів, ухвалених 16 січня 2014 року, які були значною мірою політично вмотивовані з урахуванням загрозливого масштабу протистояння в суспільстві. 29 січня парламент додатково прийняв закон про амністію, який дозволить звільнити сотні затриманих в умовах вуличного безладдя, відновити атмосферу суворого дотримання прав людини та справедливості навіть у ситуації суспільного неспокою в країні. Нагадаю, що ці кроки здійснені на виконання домовленостей між всіма сторонами переговорів, спрямованих на припинення силового протистояння та подолання кризи.

П’ята теза. Усупереч безвідповідальним чуткам та недобросовісній інформації в ЗМІ щодо планів запровадити надзвичайний стан в Україні можливість реалізації такого сценарію не розглядається ані в парламенті, ані в інших інститутах державної влади.

Шоста і дуже важлива позиція. Враховуючи системний характер причин та природи нинішньої політичної кризи, Верховна Рада України вже прийняла рішення щодо початку системного ж розв’язання кризової ситуації на тривалий період. Я маю на увазі рішення позачергової сесії парламенту розпочати процес вдосконалення конституційної структури українського суспільства. Нагадаю, що під час позачергової сесії було зареєстровано проект постанови про утворення Тимчасової спеціальної комісії (ТСК) парламенту з питань підготовки законопроекту про внесення змін до Конституції України (щодо повернення до парламентсько­президентської форми правління). Ми наближаємося до консенсусу з цього принципово важливого питання. Поділяє цю позицію і глава держави Віктор Янукович. Дуже важливо й те, що парламент дотримується спільної позиції щодо неухильного виконання всіх вимог розділу ХІІІ «Внесення змін до Конституції України» нині чинного Фундаментального Закону країни. Це гарантуватиме правову чистоту конституційного процесу та підтвердить нашу відданість верховенству права.

У перші ж дні нової четвертої сесії парламенту ми приступимо до розгляду персонального складу ТСК.

На цьому я хотів би перевести нашу розмову у форму діалогу та почути оцінки ваших урядів щодо бурхливих подій в Україні.

Але перед тим, як ми продовжимо нашу інтерактивну бесіду, хочу зробити таку заяву. Просив би вас запевнити ваші уряди та парламенти, що керівництво України повною мірою усвідомлює всю глибину кризового розвитку подій та рішуче налаштовано на виключно мирний шлях врегулювання кризи з чітким дотриманням законодавства та повагою до прав і свобод українських громадян.

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Білий дім визнав, що через затримку з допомогою Україна втратила Авдіївку Сьогодні, 25 квітня

Голова МЗС: Лише військової допомоги США недостатньо для перемоги над Росією Вчора, 24 квітня

Глава Пентагону поговорив з грецьким колегою на тлі публікацій про тиск щодо Patriot для Києва Вчора, 24 квітня

Держдеп США згадав телемарафон у звіті щодо порушень прав людини Вчора, 24 квітня

Рекордна партія зброї з Британії, новини щодо допомоги США, МЗС обмежує "ухилянтів": новини дня Вчора, 24 квітня

Зеленський і Сунак обговорили найбільший військовий пакет від Британії 23 квітня

Знайти в США зброю для України на всю суму допомоги ЗСУ може бути проблемою – посол 23 квітня

Туск: Польща не передасть Patriot Україні, але допоможе іншими засобами 23 квітня

Кулеба пояснив, чому консульства України зупинили надання послуг чоловікам мобілізаційного віку 23 квітня

Зеленський заявив про домовленість щодо ATACMS для України 23 квітня