№13, липень 2013

Авторалі: з Пекіна до Парижа через УкраїнуАвторалі: з Пекіна до Парижа через Україну

Учасники V Міжнародного ралі «Пекін–Париж-2013» на площі Свободи розмістилися на майданчику біля готелю «Харків Палас».

Нинішнє ралі The Great Motor Challenge стартувало 28 травня від Великої китайської стіни. У ньому беруть участь ексклюзивні авто 1907–1982 років випуску, які пройдуть 12 500 км маршруту. Це команди з 20 країн: Канади, США, Японії, Австралії, Росії, а також країн Європи. Найстаріший автомобіль – учасник нинішніх змагань – 100­річний Ford T із Австралії.

Перший такий автопробіг відбувся 1907 року, тоді представили 10 автомобілів. До Харкова прибуло 96 екіпажів. На прес­конференції директор ралі Філіп Юнг і маршрут­директор Кім Бенністер підкреслили: маршрут перегонів­2013 розроблявся три роки. Вони розповіли, що Монголія зустріла гонщиків бездоріжжям і відсутністю дорожніх знаків, а в Росії учасники ралі побували там, де «взагалі ніколи не ступала нога туриста». А Україною, особливо територією Харківщини, колона пройшла без ексцесів і пригод.

За словами організаторів, позитивне враження залишила українська митниця «Гоптівка», яку 96 екіпажів пройшли за 20 хвилин. Для порівняння: проходження учасниками монгольсько­російського кордону тривало більше чотирьох годин.

Автомобілісти також підкреслили, що не очікували такої зустрічі, яку їм влаштували у Харкові, й подякували за це всім присутнім на площі Свободи. «Тут ми відчули найтепліший прийом, відколи покинули Китай і подолали 7 тисяч кілометрів», – зізнався Філіп Юнг.

На прес­конференції учасники згадали кілька моментів, які запам'яталися особливо. Так, австралієць Пітер Армстронг висловив захоплення екіпажами, які подолали весь шлях на відкритих ретроавтомобілях.

А для російського екіпажу на «Москвичі­412» подорож почалася ще 15 травня в Барнаулі. «За нашими розрахунками вийшло, що найдешевше рухатися в Пекін своїм ходом, що ми й зробили», – зазначив штурман екіпажу Євген Смирнов. Отже, росіяни додатково подолали 5 тисяч кілометрів.

20 червня вранці колона стартувала далі – через Полтаву на Київ. Як підкреслив директор департаменту у справах сім'ї, молоді та спорту Харківської ОДА Дмитро Перепелиця, учасники автопробігу залишатимуть область не центральними автошляхами, а периферійними. Їхній маршрут пройде Харківським, Богодухівським, Валківським, Краснокутським районами й далі на Полтаву та Київ. «Дороги там не з найкращих, але якщо учасники успішно пройшли Монголію, то з нашими дорогами тим паче впораються», – висловив сподівання він.

Як уточнили організатори ралі, в Києві до колони приєднаються два українські екіпажі: 50­річний «ЗАЗ­965», більше відомий як «горбатий запорожець», і автобус «ЛАЗ» 1975 року.

Віталій БУЛАТ.

Архів журналу Віче

Віче №12/2015 №12
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Єврокомісарка Кос "не хвилюється" через блокування Угорщиною руху України до ЄС Сьогодні, 11 грудня

Зеленський розповів про переговори зі США щодо відбудови України Сьогодні, 11 грудня

Axios: Україна передала США відповідь на "мирний план" Сьогодні, 11 грудня

Зеленський: цей тиждень може дати новини для закінчення кровопролиття Вчора, 10 грудня

Посли ЄС узгодили повну відмову від газу РФ до кінця 2027 року Вчора, 10 грудня

Зеленський прокоментував чутки про тиск США щодо відступу з Донеччини задля "мирної угоди" Вчора, 10 грудня

У ЄС нагадали, що заморожені активи РФ мають піти на репарації народу України 09 грудня

Єврокомісія хоче пришвидшити створення "трибуналу для Путіна" за злочин агресії 09 грудня

Євросоюз доєднається до створення Комісії з розгляду претензій України до Росії 09 грудня

Зеленський: готові подати США українські та європейські компоненти "мирного плану" 09 грудня