передплата Українською | In English

№11, червень 2013

Он-лайн-зв’язок – вимога дняОн-лайн-зв’язок – вимога дня

Подальший розвиток органів місцевого самоврядування важко уявити без широкого запровадження інноваційних технологій, особливо в період навальної інформатизації та комп’ютеризації суспільства. Саме такої думки наш співрозмовник – голова Кіровоградської обласної ради Микола КОВАЛЬЧУК:

– Ефективне використання сучасних засобів інформаційних комунікацій, забезпечення місцевих рад сучасною комп’ютерною технікою, розширення системи електронно­пош­тового зв’язку, створення в кожній районній раді веб­сайтів і веб­студій – наше першочергове завдання.

Інформаційна відкритість є одним із чинників легітимності влади, її ефективної політики та важливим засобом громадського контролю. А надання органами влади достатньої і достовірної інформації про свою діяльність та адміністративні послуги – один із засобів протидії корупції.

Тож ми забезпечуємо не лише вивчення норм чинного законодавства України, а й ознайомлення і, що найголовніше, вивчення та обговорення його змін у режимі реального часу. Більше того, офіційні сайти органів місцевого самоврядування не просто висвітлюють виявлені проблеми, а й констатують необхідність їх розв’язання. У процесі обміну думками наживо формуються певні спільні переконання, точки зору на розв’язання таких проблем, аж до внесення законодавчих ініціатив.

Прикро, але на законодавчому рівні поки що немає єдиних стандартів інформування громадськості. Та на практиці дуже часто постає потреба інформувати громадян про діяльність органів місцевого самоврядування на відповідних офіційних сайтах. Чекати, поки законодавство розробить певні норми та зобов’язуватиме місцеві органи влади оприлюднювати в Інтернеті власні нормативно­правові акти та іншу важливу інформацію, ми не можемо. Саме ця обставина, коли органи місцевого самоврядування оприлюднюють інформацію в обсязі та у спосіб, що визначаються кожною місцевою громадою на власний розсуд, спонукала нас до активізації зусиль у напрямі розв’язання цієї проблеми.

– Миколо Михайловичу, конкретизуйте, будь ласка, ваші новації.

– Із самого початку скликання ми взялися за впровадження інноваційних підходів у роботі постійних комісій. Одним із ініціаторів став голова постійної комісії обласної ради з питань промисловості, інноваційно­інвестиційного розвитку, енергоефективності, транспорту та комунікацій, директор Інгульської шахти ДП «СхідГЗК» Равіль Агліулін. Тут уперше застосували нові форми комунікації: матеріали для розгляду членам комісії почали надсилати електронною поштою.

Тож, узявши до уваги наявний досвід, для підвищення оперативності та інтенсивності розгляду питань, що вносяться на розгляд постійних комісій, необхідні матеріали заздалегідь надсилаються всім депутатам, що сприяє завчасному ознайомленню з проблемою та розробці пропозицій для її розв’язання. Зазвичай це має вигляд одного zip­архіву, що містить перелік питань, запропонованих до обговорення на засіданні, пронумеровані проекти рішень із зазначених питань та довідкові матеріали до них. Сюди також додається список доповідачів і вказується орієнтовний час, відведений для розгляду кожного з питань.

У свою чергу, депутати мають можливість надсилати електронною поштою власні пропозиції та зауваження, що дає змогу розпочинати та проводити засідання значно ефективніше й результативніше.

Запровадивши такі форми опрацювання матеріалів, постійні комісії поглибили електронну складову засідань і застосовують мультимедіа­проектори. Відтепер і питання, що розглядаються, і додаткові та пояснювальні матеріали до них проектуються на екрани. Це допомогло не лише оптимізувати процес проведення засідань, а й зробити його гнучкішим та змістовнішим. Застосування оргтехніки дало можливість демонструвати матеріали, які в друкованому вигляді дещо втрачають наочність, наприклад, великі кольорові фотографії, детальні мапи тощо. Якщо в ході дискусії з’являється потреба в розгляді додаткових матеріалів, інтернет­сторінок або законів чи інших нормативно­правових актів, спеціаліст як головна особа, кот­ра забезпечує проведення засідання постійної комісії, може оперативно вивести ту чи ту інформацію на екран для ознайомлення на загал.

Проте інновації в діяльності постійних комісій Кіровоградської обласної ради шостого скликання полягають не тільки у сфері організації роботи засідань. Для дієвішої взаємодії голів постійних комісій з виборцями запроваджено особисті прийоми громадян. Графіки таких прийомів із зазначенням постійної комісії оприлюднюємо на сайті обласної ради та спеціальних стендах. Отже, громадянин, якому потрібно звернутися по допомогу з окремого питання, може дізнатися, коли саме провадить прийом голова відповідної постійної комісії обласної ради, і звернутися безпосередньо до фахівця, що сприяє оперативнішому й кваліфікованішому розв’язанню проблем.

Зазначені інновації в роботі постійних комісій дали можливість значно підвищити ефективність їх діяльності, об’єктивність розгляду питань і, зрештою, дієвість ухвалених рекомендацій.

Застосувавши комп’ютерні технології, постійні комісії внесли зміни до Регламенту обласної ради. Віднині матеріали, заплановані до обговорення на пленарних засіданнях обласної ради, надаються також в електронному вигляді. Це дає можливість депутатам ознайомитися із сесійними питаннями майже за місяць до початку пленарного засідання, що повною мірою сприяє виконанню вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» в частині оприлюднення проектів рішень органів місцевого самоврядування, розроблених відповідними розпорядниками, не пізніше як за 20 робочих днів до дати їх розгляду.

Крім підвищення оперативності та ефективності розгляду питань, такі новації сприяють заощадженню коштів обласного бюджету, значної кількості паперу, який раніше витрачався на тиражування матеріалів для депутатського корпусу.

– До речі, як мені відомо, то ви маєте й інтернетизовану конференц­залу?

– Так, ми ввели її в експлуатацію ще 1 листопада 2012 року. Звичайно, цьому передувала певна організаційна робота, було вирішено фінансові питання, здійснено монтаж обладнання і пусконалагоджувальні роботи тощо. На облаштування технікою, зокрема програмне забезпечення, пішло майже 90 тис. грн. Але, як показала подальша робота, затрачені зусилля й гроші не можна порівняти з затратами коштів, матеріальних ресурсів (пальне, відряд­ження, папір), а головне – часу, на організацію й проведення «очних» нарад та інших заходів.

Технічно наша «віртуальна» конференц­зала дає можливість узяти участь у вебінарі одночасно п’ятдесяти учасникам з усієї області та ще стільком – безпосередньо в головній операційній залі. Для зручності потрібен лише достатньо швидкісний Інтернет – ще одна проб­лема, над розв’язанням якої ми нині активно працюємо. Як з’ясувалося у процесі роботи, не всі вітчизняні оператори можуть надавати послуги мережі Інтернет належного рівня.

Нові інноваційні форми та методи ми й надалі активно втілюємо в нашу організаційно­методичну діяльність. Скажімо, цьогоріч уперше в історії існування обласної ради та місцевого самоврядування загалом пройшла відеонарада в режимі реального часу. На інтернетний зв’язок із нами вийшли представники 23 із 25 наявних в області органів місцевого самоврядування районного рівня та міст обласного значення.

У режимі он­лайн учасники наради обговорили питання підготовки, затвердження й виконання програм розвитку місцевого самоврядування, зокрема реалізації програми розвитку місцевого самоврядування Кіровоградської області на 2013 рік. Також учасники наради приділили увагу особливостям підготовки до відзначення 75­річчя з дня створення області, яке святкуватимемо наступного року.

Останній до цього інтерв’ю вебінар в обласній раді присвятили трьом важливим питанням, що найбільше хвилюють сьогодні громадськість. В он­лайн­режимі учасники вебінару заслухали й обговорили основні положення Закону України «Про державний бюджет на 2013 рік», ознайомилися з правовими основами державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також з особливостями оподаткування нерухомого майна в 2013 році. Усі ці питання викликали надзвичайно жвавий інтерес, особ­ливо в місцевих студіях. Значною мірою, мабуть, тому, що до обговорення питань з фахівцями обласного рівня мали змогу долучитися й управлінці, депутати, навіть пересічні мешканці сіл регіону.

Особливо зацікавило учасників вебінару питання змін у правилах державної реєстрації нерухомого майна. Жителі області й представники органів місцевого самоврядування, які перебували в районних студіях, висловили чимало запитань та зауважень. Тож ми вирішили найближчим часом провести окремий захід, присвячений основним правовим змінам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяженням.

У режимі живого спілкування протягом двох годин нам удалося порушити й обговорити значно більше питань, ніж ми могли б це зробити, зібравши на обласну нараду навіть кілька сотень представників з місць.

Уже тепер ми можемо дійти висновку: представники органів місцевого самоврядування районного та базового рівня, депутати й жителі області активно, з великою зацікавленістю та задоволенням беруть участь у таких неформальних заходах.

Теми наступного он­лайн спілкування – «Про державний земельний кадастр», «Про екстрену медичну допомогу»: їх уже озвучено перед органами місцевого самоврядування.

Звісно, є в цьому процесі й проб­леми, передусім фінансового, матеріального та технічного характеру. Тому, взявши до уваги труднощі, що поставали в процесі налагодження системи он­лайн­зв’язку, проведення вебінарів і он­лайн­нарад, ми розробили методичні рекомендації. Зокрема, з питань, що виникають через реалізацію програм розвитку місцевого самоврядування, участі в конкурсах проектів та програм розвитку місцевого самоврядування тощо. Організували чотириденний семінар­тренінг для спеціалістів виконавчих апаратів районних і міських рад з питань користування системою для проведення вебінарів – Mirapolis virtual room. Навчаючись, працівники органів місцевого самоврядування здобули практичні навички з організації та проведення відеоконференцій, вебінарів, он­лайн­конференцій, он­лайн­презентацій та отримали конкретні поради з виходу із нестандартних ситуацій, які можуть виникати в ході їх проведення.

– Дякую вам за цікаву розмову. Впевнений, що, ознайомившись із вашим досвідом роботи, чимало очільників органів місцевого самоврядування різних рівнів скористаються ним у своїй роботі.

– Завжди раді надати практичну допомогу. 

 

Вів розмову Петро МЕЛЬНИК.

Коментарі

Заповніть поля відмічені червоним!

Додати коментар

Увійдіть в систему, використовуючи аккаунт соціальної мережі:
Коментар:

Поля відмічені *(зірочкою) обов'язкові для заповнення.

Плакат - брат барикад

Журнал Віче

Віче №15/2016 №15
серпень 2016
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Рахункова палата позитивно оцінила роботу корпоративного блоку Фонду держмайна 17 листопада

Тупнула ніжкою Вікторія Сюмар: Не кажіть про „Віче”, бо буде скандал. Ср, 28 грудня 2016

Усіх застерігає Вікторія Сюмар Ср, 28 грудня 2016

Шлях до нації: словенська модель постсоціалістичного суспільного розвитку Ср, 28 грудня 2016

Привітання Голови Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Сергія Власенка та членів Комітету з Днем місцевого самоврядування Вт, 13 грудня 2016

ВИЇЗНИЙ СЕМІНАР-ТРЕНІНГ «ІНТЕРНЕТНІ ЗМІ: специфіка, контент, просування. Чт, 08 грудня 2016

Ігор ШЕМОЧЕК: «Я дістав гранату й розігнув один вусик. Я тримав її на той випадок, якщо зустріну не тих...» Пн, 14 листопада 2016

Пр деякі попередні оцінки діяльності Адміністрації Президента США Д.Трампа Пн, 14 листопада 2016

Луганське обласне телебачення веде репортаж з Сєверодонецька… Наталя Дніпренко та Андрій Куликов під егідою Укртелерадіопресінституту провели лекції та майстер-класи для місцевих журналістів Пт, 04 листопада 2016

М18 – це активна молодь Вт, 01 листопада 2016