№11, червень 2012

Там, де нас нема (Запізнілі нотатки)Там, де нас нема (Запізнілі нотатки)

Баталії навколо створення та виконання офіційного гімну Євро-2012 завершилися його світовою презентацією в ефірі незадовго до відкриття чемпіонату.

Хоч які там перегони за пріоритетне право на виконання головної пісні турніру й влаштовували українські поп-діви, а інтрига нейтралізувалася сама собою. Адже давно було відомо, що пальма першості – в руках темношкірої німецько-американської виконавиці Oceana Mahlmann.

О, де ви були, вельмишановні наші Гайтана, Джамала і Руслана зі своїми гімнотворчими амбіціями, коли Oceana народжувала кліп на пісню Endless summer («Безкінечне літо»)? І чому, все-таки виконавши свої обіцянки щодо написання суперхіта для Євро, ви не переконали планетарну громадськість у найкращості саме ваших творінь? Джамала, яку перманентно відсувають на другий план і яка через це давно вже стала співачкою для вузького кола обраних, укотре залишилася в тіні. Гайтана, що загрожувала написанням як мінімум дюжини пісень для футбольного чемпіонату, цей стахановський план виконала не до кінця, перекинувшись раптом на підготовку до «Євробачення». Звісно, перша та друга події – гарні промовіхи для будь-якого артиста, проте не кожне тендітне тільце витримає цю подвійну ношу піару. І, нарешті, Руслана: її кричалка «Давай грай!» – твір довершений з усіх поглядів – залишив би зарубіжних конкурентів далеко позаду, якби кліп на нього мав можливість чесно позмагатися.

Приміром, з тим-таки відеороликом Endless Summer від пані Oceana. Хоча навряд чи хтось переплюнув би енергійну німкеню-американку у відтворенні певних ознак часу, в якому нині живе Європа. Кліп нафарширований автентикою океанського курорту. Коктейлі в барі під стріхою з листя рослин-екзотів. На пісочку під пальмами танцює гурт на кшталт тих, що комплектуються з місцевих аборигенів для глибшого занурення туристів у незнайомий етнос.

Мелодійний ряд простенький, як у вправах першокласника музшколи. Монтаж відеоверсії такий примітивний, ніби його «рубали» на старій фальцювальній машині. Швидко змінюють одна одну нехитрі картинки танців та футбольних пасів у виконанні Тимощука і Левандовськи. Режисер приковує увагу глядача до Палацу культури та науки – знаменитої сталінської висотки у Варшаві. Майже така сама шана – польському стадіону «Народовий», під стінами якого тривають знайомі нам гопанки. І прибалтійський Гданськ потрапляє до відеоряду, й архетипи якихось інших ненаших міст. Навіть Париж з Ейфелевою вежею сюди просочується. А де ж, власне, Україна? А, ось, нарешті: з’являється і миттю щезає столична велетенська жінка-монумент, що зі схилів Дніпра вітає гостей привітним змахом меча. Можливо, є в кліпі й інші свідчення української реальності. Та їм або присвячено долі секунди, або, напевно, їх уміщено у 25-й кадр.

Звісно, встановлювати справедливість постфактум – марна справа. Однак щось у душі, подібне до надокучливого щурика, шкребе, спонукає непокоїтися: в цивілізованій Європі є місце для всіх, навіть для тропічних танцюристів. А для нас?..

Ольга КЛЕЙМЕНОВА.

Архів журналу Віче

Віче №12/2015 №12
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Палата представників схвалила оборонний бюджет США із допомогою для України Сьогодні, 11 грудня

Єврокомісарка Кос "не хвилюється" через блокування Угорщиною руху України до ЄС Сьогодні, 11 грудня

Зеленський розповів про переговори зі США щодо відбудови України Сьогодні, 11 грудня

Axios: Україна передала США відповідь на "мирний план" Сьогодні, 11 грудня

Зеленський: цей тиждень може дати новини для закінчення кровопролиття Вчора, 10 грудня

Посли ЄС узгодили повну відмову від газу РФ до кінця 2027 року Вчора, 10 грудня

Зеленський прокоментував чутки про тиск США щодо відступу з Донеччини задля "мирної угоди" Вчора, 10 грудня

У ЄС нагадали, що заморожені активи РФ мають піти на репарації народу України 09 грудня

Єврокомісія хоче пришвидшити створення "трибуналу для Путіна" за злочин агресії 09 грудня

Євросоюз доєднається до створення Комісії з розгляду претензій України до Росії 09 грудня