передплата Українською | In English

№11, червень 2012

«Сила і краса» — гасло спортивного літа Донецька«Сила і краса» — гасло спортивного літа Донецька

Поділитися:

На логотипі міста, де відбувається Євро, – символічне зображення шматка вугілля й троянди. «Power and beauty» («Сила і краса») – такий слоган обрала шахтарська столиця, яка останніми роками відновила репутацію «міста мільйона троянд». В інформаційному туристичному центрі, розташованому в міжнародному аеропорту Донецька імені Сергія Прокоф‘єва, гостей зустрічає композиція з вази, заповненої вугіллям, та червоної троянди. Співробітниця центру Олена Арапова демонструє стойку з безплатними картами міста та буклетами для туристів.

«Наш центр відкрився за кілька днів після урочистого відкриття нового термінала, й відразу пішли люди, – розповідає Олена. – Прохання різні, в кожному випадку намагаємося допомогти. Можемо підказати, як дістатися до готелю, знайти житло, викликати таксі, замовити екскурсію. Туристи питають, де в аеропорту можна поїсти, купити води тощо. У дні чемпіонату працюємо цілодобово».

Раніше Донецьк не мав досвіду туристичного обслуговування такої великої кількості гостей. Але, запевняє директор туристичного центру Талія Валетова, місто готове задовольнити прохання та потреби вболівальників. Загалом у місті встановлено 30 інформаційних пунктів, а для допомоги гостям підготовлено 1300 волонтерів, серед яких переважно студенти місцевих вузів зі знанням щонайменше однієї іноземної мови. Розроблено та видрукувано путівники й карти міста англійською та французькою мовами. На згадку про шахтарську столицю гості можуть купити сувеніри – чашки, тарілки, брелоки, види міста на магніті, або надіслати друзям чи рідним листівку із символікою нашого міста, що обійдеться у дві гривні, не рахуючи вартості марки.

«Зважаючи на те, що Донецьк – старий промисловий регіон, який можна порівняти з німецьким Руром чи польською Сілезією, туристична сфера в місті була розвинена слабко. Тому в рамках підготовки до Євро-2012 перед нами постали великі завдання з формування готельного фонду та оновлення всієї міської інфраструктури», – зазначає міський голова Олександр Лук‘янченко.

Загалом у регіоні реконструйовано чи споруджено 16 готелів. Не в останню чергу на темпи оновлення фонду вплинули податкові пільги: власників готелів звільнили від оплати податку на прибуток на десять років, а від місцевих податків і зборів – на п‘ять років. Споруди радянського періоду дістали нове життя, як-от сучасні чотиризіркові готелі «Шахтар Плаза» та «Park Inn». В останньому обладнано перший номер, повністю пристосований для людей з особливими потребами. Номер для інвалідів має ширші дверні прорізи, тут немає порогів між кімнатами, а ванні приміщення обладнано спеціальними поручнями та сидіннями. Вартість такого житла (воно складається з двох кімнат, оскільки передбачається, що «колясочник» приїде із супроводжуючим) не відрізняється від стандартного двомісного номера.

Уявлення про Донецьк як промислове місто в гостей турніру може істотно змінитися. Адже і стадіон, і фан-зона розташовані в парках із затишними алеями, газонами, скульптурами й фонтанами. Під час підготовки до чемпіонату в місті реконструйовано понад 50 кілометрів міських шляхів, завершено спорудження транспортної розв‘язки в районі стадіону. Парк комунального транспорту поповнився 100 новими тролейбусами та 56 автобусами марки ЛАЗ. Ще 30 автобусів великої місткості забезпечують перевезення гостей від аеропорту до зони гостинності, фан-зони і стадіону.

Разючі зміни відбулися в аеропорту й на залізничному вокзалі. Споруджено новий термінал аеропорту з пропускною спроможністю 3100 пасажирів на годину – це вдесятеро перевищує можливості старого термінала. Нове летовище завдовжки 4 кілометри, авіадиспетчерська вежа та інші об‘єкти дають можливість приймати найбільші у світі повітряні судна в умовах практично нульової видимості. До літаків та на перони пасажири потрапляють через п‘ять посадкових телетрапів із перехідними галереями. Усередині вокзал обладнано ліфтами та ескалаторами – їх налічується майже чотири десятки. Дві пішохідні галереї з‘єднують будівлю термінала з паркінгами. В області сподіваються, що новий термінал дасть змогу створити в Донецьку великий стикувальний міжнародний вузол. Окрім того, інвестиційна та туристична привабливість регіону збільшиться.

Єдиним в Україні капітально оновленим перед турніром став вокзал станції Донецьк. Загальна площа приміщень збільшилася майже в чотири рази. Тепер вокзал приймає до 35 тисяч пасажирів на добу (до реконструкції – 15 тисяч). Потоки подорожніх поділено на тих, хто користується поїздами далекого прямування, та пасажирів приміських потягів. Переходи накриті конкорсами, де облаштовано місця для очікування та кафе. Модернізація вокзалу відбувалася одночасно з модернізацією шляхів: колії подовжили, щоб приймати по два потяги одночасно. Тепер міста, де відбувається Євро-2012, сполучені швидкісним рухом, який обслуговують состави «Hundai Rotem»: зокрема, час перебування в дорозі від Донецька до Києва скоротився майже вдвічі.

Відомий факт: за радянських часів після виграшу улюбленої команди на шахтах підвищувався видобуток вугілля. Тож чи варто очікувати сплеску продуктивності праці на підприємствах міста сьогодні? Чи, може, вболівальники, навпаки, захоплені перебігом ігор, забудуть про роботу? Міський голова Олександр Лук‘янченко відповідає на це запитання так: «Донецьк – трудовий регіон із підприємствами безперервного циклу роботи. Якщо збірна України гарно гратиме, упевнений, продуктивність праці на шахтах і металургійних підприємствах підвищиться».

Фото автора та Олега ТОЛСТОВА.

Автор: Ліна КУЩ

Коментарі

Заповніть поля відмічені червоним!

Додати коментар

Увійдіть в систему, використовуючи аккаунт соціальної мережі:
Коментар:

Поля відмічені *(зірочкою) обов'язкові для заповнення.

Плакат - брат барикад

Архів журналу Віче

Віче №12/2015 №12
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата