№15, серпень 2006

«Хто хоче працювати, шукає засоби, решта – причини»

– згадує слова Корольова Олександр НЕФЕДОВ, голова Запорізької обласної ради

Олександр Нефедов народився 18 жовтня 1959 року. Освіта вища: закінчив фізико-металургійний факультет Запорізького індустріального інституту.
З 1982-го по 1991 рік – інженер-технолог Дніпровського електродного заводу, працював на керівних посадах у комерційних структурах. Останні сім років (з 1991 р.) – директор Торгового дому «Укрграфіт» (ТОВ «Біант»).
2001 року став заступником голови Запорізького обласного відділення Партії регіонів, а також членом політради Партії регіонів. 7 червня 2006 року його обрано головою Запорізької обласної ради. Одружений, виховує двох синів.
Винаходити велосипед?

Скажу відверто: у спадщину дісталася велика кількість проблем. Це і газифікація, і водопостачання районів, і підтоплення, і погана екологія. Цілком очевидно, що ці болючі питання вирішувалися «зі скрипом» не тому, що наші попередники-депутати не хотіли над ними працювати. Причина – брак коштів на капітальне будівництво. Наше завдання – знайти джерела фінансування цих актуальних напрямів розвитку області. Для цього потрібно домогтися формування бюджету «знизу вгору», зменшення відрахувань до держбюджету, щоб зароблені запоріжцями кошти освоювалися на наших територіях. Треба переглянути цільові, галузеві й комплексні програми. Можливо, деякі з них фінансово не підкріплені, варто закрити, щоб зосередити кошти на інших, першочергових.

Так само активно потрібно працювати у справі управління спільною власністю територіальних громад (сьогодні налічується 350 таких об'єктів, із яких 75 відсотків належать до об'єктів соціального призначення). Якщо правильно розпоряджатися майном, то можна одержати солідний внесок у бюджет і значно підвищити рівень послуг для населення. Потрібно віднаходити нові джерела фінансування, постійно контролювати виконання бюджету. Якщо ми навчимося розумно господарювати, то позитивні результати одержимо вже найближчим часом.


Не відриваймося від виборця

Усі депутати облради, які представляють різні політичні сили, повинні чітко усвідомити, що виборці чекають від них не словесних баталій, а плідної роботи на благо регіону. Моє завдання як голови спрямувати всю енергію і діловий потенціал наших депутатів у робоче русло, поставивши перед кожним конкретні завдання і вимагаючи їх якісного виконання.

Якщо депутати не знайомі з проблемами села, то найближчим часом у них така можливість буде. Усі народні обранці, незалежно від їхнього місця проживання, «закріплюватимуться» за районами, щоб надавати підтримку й допомогу виборцям. Дійти до кожного, вислухати й допомогти – ось основне завдання. І, природно, депутати раз на квартал мусять звітувати про результати. Так ми встановимо тісний зв'язок із жителями усіх без винятку населених пунктів області.


Сильна місцева влада – сильна держава

Реформування влади на місцях і у сфері державного управління, у місцевому самоврядуванні назріло вже давно. Не таємниця, що сильна місцева влада спроможна розв'язувати більшість територіальних проблем, бо вона максимально наближена до кожного мешканця регіону. Пересічну людину, за великим рахунком, не турбує, що записано в Конституції про Верховну Раду, президента, прокуратуру. Народ цікавить реалізація його права, яка сьогодні здійснюється десь «50 на 50». Для того, щоб «де-факто» збігалося з «де-юре», кращої моделі реалізації, ніж місцеве самоврядування, ще ніхто не вигадав.

Проте сьогодні права органів місцевого самоврядування загнано у певні рамки. Щоб їх розширити, необхідні конституційні зміни. Тільки збільшивши повноваження органів місцевого самоврядування, давши їм реальні фінансові й організаційні можливості, можна ефективно працювати в інтересах територіальних громад.


Зміна законів – необхідна

Насамперед не обійтися без нової редакції Закону України «Про місцеве самоврядування», який створив би нові умови для розвитку цього суспільного інституту.

Потрібний комплекс змін у законодавчих актах, які регулюють бюджетну, податкову й адміністративну сфери. Усі вони без винятку мусять відповідати основній нормі статті 141 Конституції України про те, що місцеве самоврядування є правом територіальних громад самостійно вирішувати питання місцевого значення.

Відповідно, потрібні зміни й у свідомості представників місцевого самоврядування. Ми маємо чітко зрозуміти, що від позиції рад, кожного депутата будь-якого рівня залежать тепло в будинках, стан автошляхів, освітлення на вулицях, рівень послуг населенню в освіті й охороні здоров'я, порядок на кожній вулиці, у селі, селищі, мікрорайоні чи місті. Зміни в Конституції мають позначитися і на рівні соціальних гарантій, соціальної спрямованості. Це дуже важливо! Сьогодні ми бачимо, що не все гарантоване Основним Законом повністю реалізується.

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Туск назвав дату перестановок в уряді у зв'язку з європейськими виборами Сьогодні, 26 квітня

У Польщі кажуть, що готові допомогти Україні повернути чоловіків призовного віку Вчора, 25 квітня

Глава МЗС Польщі: Росія бреше про польські плани анексувати частину України Вчора, 25 квітня

Євродепутати просять владу Австрії вплинути на Raiffeisen щодо його бізнесу в Росії Вчора, 25 квітня

Макрон захищає свою позицію про створення "стратегічної двозначності" для Росії Вчора, 25 квітня

Білий дім визнав, що через затримку з допомогою Україна втратила Авдіївку Вчора, 25 квітня

Голова МЗС: Лише військової допомоги США недостатньо для перемоги над Росією 24 квітня

Глава Пентагону поговорив з грецьким колегою на тлі публікацій про тиск щодо Patriot для Києва 24 квітня

Держдеп США згадав телемарафон у звіті щодо порушень прав людини 24 квітня

Рекордна партія зброї з Британії, новини щодо допомоги США, МЗС обмежує "ухилянтів": новини дня 24 квітня