передплата Українською | In English

№1, січень 2012

Основним критерієм оцінки роботи стає рівень довіри населення,Основним критерієм оцінки роботи стає рівень довіри населення,

Поділитися:

а не статистичні дані про виявлені факти порушень водіями та пішоходами, — стверджує гість редакції — начальник Управління Державтоінспекції МВС України генерал-майор міліції Валерій ЛОЗОВИЙ

– Валерію Миколайовичу, хотілося б розпочати нашу розмову з аналізу стану аварійності в Україні на старті нового року, з того, як впливають на безпеку руху співробітники ДАІ?

– За останні чотири роки кількість дорожньо-транспортних пригод, загиблих та травмованих у них людей значно зменшилася. І це відрадний факт. Але, незважаючи на позитивну динаміку зниження рівня аварійності, ситуація на автошляхах держави все ще складна.

Офіційна статистика аварійності ще обробляється. Проте, за попередніми даними, торік в Україні сталося майже 28 тисяч дорожньо-транспортних пригод, у яких понад 4 тисячі осіб загинуло та більш ніж 33 тисячі дістали травми.

У середньому за добу в дорожньо-транспортних пригодах гинуло 13 ociб та 103 травмувалися.

На першому місці серед причин дорожньо-транспортних пригод залишається перевищення безпечної швидкості руху. Далі – порушення правил маневрування, проїзду перехресть, недотримання дистанції, порушення правил пішоходами, зокрема перехід через проїзну частину в невстановленому місці. Прикро констатувати, але в Україні зростає кількість дорожньо-транспортних пригод з вини нетверезих водіїв. Такі ДТП характеризуються, як правило, великою кількістю травмованих та загиблих людей.

Наразі зусилля працівників ДАІ спрямовані насамперед на попередження дорожньо-транспортних пригод та поліпшення дисципліни учасників дорожнього руху. Сьогодні ми вже практично відійшли від каральних та впроваджуємо профілактичні методи впливу на правопорушників, передусім шляхом проведення відповідної роз’яснювальної роботи серед водіїв і пішоходів.

– Співробітники ДАІ повернулися до системи несення служби на стаціонарних постах, свого часу розкритикованої учасниками дорожнього руху. Чи не означає це, що послабиться контроль у транспортних потоках, на пожвавлених вулицях міст?

– Справді, торік на дорожній мережі України відновлено роботу стаціонарних постів ДПС ДАІ, які обрано як своєрідні центри несення служби. На сьогодні в експлуатацію вже введено 82 такі стаціонарні пости, на решті завершують ремонтні роботи та облаштування технічними засобами регулювання дорожнього руху. Всього передбачено функціонування 91 такого об’єкта.

Стаціонарні пости мають новітнє обладнання, яке дає змогу фіксувати порушення ПДР, перевіряти під час руху за відповідними базами автомобілі, що максимально унеможливлює безпідставні зупинки транспортних засобів.

Робота постів ДПС істотно поліпшить організацію боротьби зі злочинністю на автотранспорті, сприятиме проведенню профілактичних заходів, а також наданню допомоги учасникам дорожнього руху.

Кожен водій має можливість скористатися зв’язком, отримати консультативну допомогу, спокійно відпочити у відведеній поблизу поста зоні, не хвилюючись за свою безпеку.

Здійснюючи нагляд за дорожнім рухом у транспортних потоках на лінії, сьогодні ми надаємо перевагу контролю швидкості в режимі патрулювання. Скажімо, якщо в стаціонарному режимі вимірювач швидкості нерухомий і розташований в одному місці, то в патрульному режимі фіксація перевищення швидкості здійснюється під час руху на службовому автомобілі в потоці автотранспорту. Адже вимірювач установлюється в автомобілі на панелі приладів на спеціальному кронштейні. Якщо під час руху патрульного автомобіля прилад фіксує перевищення швидкості, працівники ДАІ зупиняють правопорушника та вживають заходи адміністративного впливу.

Ми очікуємо, що такий метод буде ефективним і дасть можливість значно поліпшити ситуацію на автошляхах, особливо в заміській зоні.

– А загалом за якими критеріями оцінюється сьогодні робота вартових правопорядку на автошляхах?

– Не таємниця, що взаємостосунки водіїв і автоінспекторів ніколи не були безхмарними. І все-таки практика підтверджує: аби уникнути різних непорозумінь, потрібно небагато – бути дисциплінованим за кермом.

Щодо оцінки роботи кожного працівника Державтоінспекції, то основним критерієм стає рівень довіри до нього з боку населення, а не статистичні дані про виявлені факти порушень водіями та пішоходами.

Від уміння інспектора ДАІ спілкуватися, чітко орієнтуватися в обстановці, уникати конфліктних ситуацій та водночас бути принциповим і відповідальним залежить не тільки імідж служби, а й передовсім довіра людей до правоохоронців.

Працівники ДАІ є обличчям органів внутрішніх справ, оскільки часто саме до них у першу чергу звертаються по допомогу громадяни.

Окрім високих моральних якостей, ми вимагаємо від своїх працівників мати відповідний рівень освіти та гарну фізичну підготовку. У нашій службі завжди заохочувалося бажання до подальшого навчання, тож переважна більшість працівників здобувають вищу освіту. На базі підрозділів ДАІ створено всі умови для тих, хто бажає серйозніше займатися спортом. Можу з гордістю констатувати, що в нашій службі досить багато працівників мають звання кандидата в майстри спорту і майстра спорту. Вони посідають призові місця не тільки на всеукраїнських, а й на міжнародних змаганнях.

— Чи сприяє сучасна нормативно-законодавча база в сфері безпеки дорожнього руху чіткому дотриманню вимог правил водіями й пішоходами, керівниками автотранспортних підприємств, приватними автоперевізниками?

– Минулоріч ми виконали значну нормотворчу роботу. Зміни в законодавстві дали можливість значно поліпшити діяльність служби та врегулювати низку питань у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.

Зокрема, сьогодні набрали чинності закони України, якими скасовано державний технічний огляд, вимоги щодо обов’язкової наявності у водія певних документів на право керування чи користування транспортним засобом, спрощено процедуру отримання водійського посвідчення, запроваджено новий порядок оформлення ДТП без участі працівників ДАІ за допомогою так званого європротоколу тощо.

Однак слід зазначити, що певні питання в сфері безпеки дорожнього руху, зокрема аналіз дорожньо-транспортних пригод та їх тяжкості, потребують постійного вдосконалення в частині посилення адміністративної відповідальності за порушення Правил дорожнього руху.

До речі, на останньому засіданні Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Верховної Ради України було внесено пропозицію посилити відповідальність водіїв за керування транспортним засобом у стані сп’яніння. Загалом, вивчаючи досвід інших країн, переконуєшся, що посилення відповідальності за допущені порушення є значним стримувальним чинником для порушників ПДР.

– Ви згадали про зарубіжний досвід. Знайомлячись із формами й методами роботи європейських поліцейських під час службових відряджень, щось аналогічне запроваджуєте в Україні?

– Ми постійно вивчаємо досвід інших країн у сфері безпеки дорожнього руху. Україна, що намагається досягти рівня демократичної соціальної правової держави, має нагальну потребу в розв’язанні комплексу правових, політичних та соціально-культурних проблем.

Ефективне забезпечення прав і свобод людини потребує від правоохоронних органів і, зокрема, від Державтоінспекції нових підходів до роботи, налагодження взаємостосунків з учасниками дорожнього руху на засадах партнерства.

Сьогодні, як я вже наголошував, відбулися істотні зміни в організації роботи дорожньо-патрульної служби: немає безпричинних зупинок транспортних засобів, скасовано приховане спостереження за дорожнім рухом тощо.

У підрозділах ДАІ сьогодні застосовують сучасні прилади фото-, відеофіксації порушень «TruCam», «Арена», алкотестери «Dragger», «Алконт». На стаціонарних постах ДПС встановлюються програмно-апаратні комплекси фіксації транспортних засобів «Рубіж».

У рамках підготовки до Євро-2012 здійснюється робота з підвищення рівня інформаційного забезпечення на автомобільних дорогах загального користування. На маршрутах руху учасників і гостей футбольного чемпіонату встановлюються додаткові знаки маршрутного орієнтування із зазначенням напрямку руху до стадіонів, основних туристично-екскурсійних об’єктів, закладів охорони здоров’я, транспортних вузлів та державних установ тощо.

За ініціативи Державтоінспекції службами автомобільних доріг в областях розпочато впровадження схем маршрутного орієнтування з використанням сучасних дорожніх знаків і покажчиків напрямку руху з дублюванням написів латинськими літерами.

Проводиться відповідна робота і з особовим складом. Працівники ДАІ вивчають англійську мову, щоб мати можливість вчасно надати допомогу іноземцям, навчаються діяти в складних ситуаціях. 

Вів розмову Віктор ГАЙ.

Коментарі

Заповніть поля відмічені червоним!

Додати коментар

Увійдіть в систему, використовуючи аккаунт соціальної мережі:
Коментар:

Поля відмічені *(зірочкою) обов'язкові для заповнення.

Плакат - брат барикад

Архів журналу Віче

Віче №15/2016 №15
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Новини 19 листопада: голова "Укрексімбанку", ринок землі, ціна на газ Вчора, 19 листопада

Глава МЗС: Бундестаг проголосував щодо "Північного потоку-2" так, як обіцяв Вчора, 19 листопада

У США почалися публічні слухання чотирьох ключових свідків у справі про імпічмент Вчора, 19 листопада

Зеленський озвучив питання, які підніме на "нормандській зустрічі" Вчора, 19 листопада

В Єврокомісії очікують, що Україна змінить закон про реформу правосуддя Вчора, 19 листопада

Голову "Укрексімбанку" звинувачують у сприянні Курченкові та Арбузову для забезпечення інтересів Ложкіна та Порошенка Вчора, 19 листопада

"Нафтогаз" змінив керівника проблемних ТЕЦ Дубневичів 18 листопада

Новини 18 листопада: ринок землі, транзит газу, криптовалюта 18 листопада

Кремль підтвердив дату "нормандської зустрічі" 18 листопада

Гончарук і Маркарова поговорили з місією МВФ про нову програму 16 листопада