№1, січень 2012

Стратегія на... півтрильйона

Бюджетні інвестиції у Києві замінять на приватні

У новий рік наша столиця ввійшла з важливим документом, ухваленим міськрадою, – стратегією розвитку Києва до 2025 року. Під час громадського обговорення від киян надійшло понад 7400 пропозицій, що є своєрідним рекордом. Відтепер головне місто України (як і більшість столиць Європи) матиме свій план розвитку майже на півтора десятка років.

Найближче пріоритетне завдання стратегії – активізувати інвестиційну складову та замінити бюджетні інвестиції на приватні. В такий спосіб сума надходження іноземних інвестицій до міста має зрости досить істотно – від 23,3 млрд. доларів (на
1 липня 2011 р.) до 140 млрд. у 2025 році.

– Ми маємо аргументи перед нашим урядом щодо тих амбіційних планів розвитку столиці, а отже, і України загалом. Бо 20 відсотків економічного потенціалу країни – це Київ. Друге – це факт наявності документа, що дає нам більше можливостей співпрацювати з потенційними інвесторами як на території України, так і за її межами. Наше завдання найближчим часом – активізувати інвестиційну складову, яка дасть змогу після завершення Євро-2012 замінити державні бюджетні інвестиції приватними. Умови для цього ми нині створюємо, – каже голова Київської міської державної адміністрації Олександр ПОПОВ.

Згідно з його дорученням керівники райдержадміністрацій столиці повинні підготувати портфель інвестиційних проектів для своїх районів. Ідеться про перспективні об'єкти, підприємства й виробництва, що можуть зацікавити потенційних інвесторів під час утілення стратегії в життя.

– Ми не чекали, поки завершиться робота над теоретичною частиною стратегії, активно вели інвестиційну політику, спрямовану на розв’язання основних проблем міста. Особливо це стосується інфраструктурних проектів – будівництва шляхопроводів, мостів, нових станцій метрополітену, будівництва стадіону «Олімпійський» і багатьох інших, які є складовою частиною розвитку міста. Тобто, приймаючи план розвитку Києва на 15 років, вже можемо звітувати про певне його виконання, – констатує Попов.

За його словами, зусилля столичної влади під час підготовки до Євро-2012 спрямовані на те, щоб дати старт новим проектам (як бюджетним, так і приватним). Сьогодні вже зібрано близько 200 таких пропозицій.

Левова частка коштів, майже півтрильйона гривень (близько 500 млрд. гривень), піде на реалізацію столичного генплану. Про це повідомив начальник комунального підприємства «Інститут генерального плану м. Києва» Сергій
БРОНЕВИЦЬКИЙ
. Він переконаний, що до 2025 року в Києві збудують близько 28 млн. квадратних метрів житла (в тому числі – 3 млн. квадратних метрів доступного і соціального). Згідно з прогнозами, протягом найближчих 15 років населення міста досягне чотирьох мільйонів. Для них і передбачається формування нових житлових районів зі школами, дитсадками, амбулаторіями та магазинами.

Під час розробки генплану враховували аналіз найважливіших транспортних пасажиропотоків. Саме на підставі цих розрахунків склали модель розвитку транспорту на найближчі роки – міська залізниця, трамвайні, тролейбусні та автобусні маршрути. І, звичайно, повноцінне життя багатомільйонного міста неможливе без розвитку метрополітену. Після відкриття трьох станцій у бік Теремків ні в кого не викликає сумнівів, що до 2016 року потрібно прокласти метро на Троєщину й відкрити нові станції (до їх будівництва буде залучено навіть японських фахівців).

Також у найближчих планах — поява дворівневих транспортних розв'язок і нових вулиць. З 2012 року розпочинається реконструкція Поштової площі та будівництво нової розв'язки біля станції метро «Дніпро», на перетині Столичного шосе та проспекту Науки. Загалом у найближчі п’ять років планують збудувати та реконструювати близько 100 транспортних розв'язок. Причина загальновідома: Києву катастрофічно не вистачає автомобільних доріг. Кредитний бум минулих років викликав стрімке зростання кількості автомобілів. З огляду на світовий досвід варто очікувати збільшення кількості столичних авто ще в декілька разів.

За даними фахівців (зокрема компанії «The Boston Consulting Group»), київські дороги становлять лише два відсотки площі, тоді як за стандартами ЄС їх повинно бути в чотири рази більше (не менше 8 відсотків). Допоки цю проблему не розв’яжуть, автомобільні пробки сприйматимуться як справжній бич міста. Найпроблемніші місця – мости через Дніпро (хоча за кількістю заторів їм не поступається і центр міста). Крім того, рух ускладнює низька якість дорожнього покриття і відсутність розмітки. За даними «Київавтодору», 85% проїзної частини і тротуарів потребують ремонту, а на 62% доріг потрібно оновити розмітку. Місто просто задихається від нестачі нових мостів, транспортних розв'язок і тунелів.

У столиці збираються побудувати кілька тунелів, чотири нові розв'язки і два мости. Три тунелі буде прокладено під Дніпром. Перший з'єднає Оболонь і Троєщину, другий пройде від станції метро «Лівобережна» до площі Перемоги і третій – від Чапаєвки до Осокорків. Крім того, потрібно провести тунель від нового Дарницького мосту (під Ботанічним садом) до Залізничного шосе й Червонозоряного проспекту.

За найскромнішими підрахунками, майже 20% водопровідних і 30% каналізаційних мереж перебувають в аварійному стані. На відновлення і розвиток водоканального господарства необхідно близько 10 млрд. гривень. Шоста частина житлового фонду столиці зношена більш як на 40%, дві третини будинків перебувають у власності територіальної громади, хоча квартири в них приватизовані. Одна з найгостріших проблем – жалюгідний стан ліфтів, третина яких уже в аварійному стані, а ще 1000 ліфтів щороку переходять у клас аварійних.

Який вихід? На думку експертів, інженерні мережі потрібно довірити приватним власникам. Передача об'єктів енергетичного комплексу столиці в оренду «Київенерго» – єдиний спосіб провести реконструкцію мереж. Так вважає перший заступник голови КМДА Олександр
МАЗУРЧАК.
На його думку, запропонований варіант вигідний тим, що майно не буде приватизоване, а залишиться у комунальній власності. Іншого варіанта поки що немає: місто не може похвалитися власними ресурсами для реконструкції.

Ще один важливий крок – перейти від державних ЖЕКів до приватних організацій. У такий спосіб можна буде створити конкуренцію на ринку споживчих послуг. Експерти рекомендують робити ставку на кондомініуми — об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ): мешканці самі обирають серед своїх же сусідів правління і доручають йому обслуговувати будинок.

Архів журналу Віче

Віче №3/2016 №3
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Парламент Греції не зміг оголосити вотум недовіри уряду Сьогодні, 29 березня

Молдова не підтверджує дані про проліт ракет своєю територією під час удару РФ по Україні Сьогодні, 29 березня

Прем’єр Бельгії: Деякі євродепутати поширювали роспропаганду за гроші Сьогодні, 29 березня

1 млн снарядів навесні, новий пакет зброї з Німеччини, переговори з урядом Польщі: новини дня Сьогодні, 29 березня

Прем’єр: Україна домовилася з ЄС про пріоритетний скринінг законодавства у сфері агрополітики Сьогодні, 29 березня

Рада Україна-НАТО зібралась у Брюсселі через останні удари РФ по інфраструктурі Сьогодні, 29 березня

Зеленський розповів про розмову зі спікером Палати представників США Джонсоном Сьогодні, 29 березня

Польські ЗМІ розповіли, як Туск переконав Макрона змінити умови імпорту не на користь України Вчора, 28 березня

Шмигаль прибув на міжурядові переговори до Варшави Вчора, 28 березня

Болгарію чекають дострокові вибори: ще одна партія відмовилась формувати уряд Вчора, 28 березня