передплата Українською | In English

№21, листопад 2008

Професіоналізм водіїв – гарантія безпекиПрофесіоналізм водіїв – гарантія безпеки

Поділитися:

Нині Західна Європа, й про це ми говоримо на всіх рівнях, стала взірцем у справі наведення ладу та дотримання дисципліни учасниками дорожнього руху. Принцип невідворотності покарання за скоєне правопорушення там, безперечно, дисциплінує. Бо, скажімо, якому водію у тій-таки Німеччині хочеться викласти 800 євро за їзду з вітерцем.
Не ризикне сісти за кермо після хмільного застілля, наприклад, і наш найближчий сусід — поляк. Адже за цю «вольність» йому доведеться сплатити до державної скарбниці 1400 євро.

Такі суми штрафів там визначено законодавством у сфері безпеки дорожнього руху. І цього ніхто не оспорює. Як, до речі, й наші водії, коли перетинають кордони країн Західної Європи.

Нарешті й ми в Україні діждалися ухвалення такого закону. До слова, члени нашої спілки ще два роки тому зібрали понад 600 тисяч підписів із вимогою застосування жорсткіших заходів до водіїв-порушників. Тож ми підтримуємо ці важливі зусилля держави, аби навести лад на дорогах.

Не відкрию таємниці, якщо скажу, що найголовніше в системі безпеки дорожнього руху — людський чинник, точніше, рівень професіоналізму людини, яка сидить за кермом службового чи власного авто. Прикро, але надійність наших водіїв, їхня порядність стосовно інших учасників руху не витримують жодної критики. Рівень дорожньої культури в багатьох, як то кажуть, нижче плінтуса.

Проїзд на червоний сигнал світлофора, значне перевищення швидкості, недотримання безпечної дистанції та інтервалу, «хмільні» поїздки стали чи не нормою вітчизняних водіїв. Тому й не дивно, що саме вони є винуватцями майже 80 відсотків дорожньо-транспортних пригод.

Однією з причин високої аварійності на автошляхах держави, на наш погляд, є недосконала організація підготовки водіїв. Значна частина слухачів автошкіл не одержують потрібних знань і навичок водіння автомобіля, зокрема в критичних ситуаціях. Ні для кого не секрет, що нинішня система навчання багатьма викладачами зазвичай зводиться до натаскування за так званими екзаменаційними білетами для складання іспитів у Державтоінспекції. Зазубривши пункти та окремі вимоги Правил дорожнього руху, більша частина новоспечених водіїв, потрапивши в інтенсивні транспортні потоки, досить часто втрачає контроль над собою й, відповідно, автомобілем у разі виникнення найелементарніших, так званих нештатних, ситуацій чи найменших ускладнень у дорожньому русі. Тож неспроста статистика аварійності свідчить, що 40 відсотків ДТП з вини водіїв скоюють саме особи, практичний стаж водіння котрих становить менш як 5 років.

Ситуацію, що склалася нині в системі підготовки водіїв транспортних засобів, розцінювати інакше, як суперкритичну, не можна. На цьому наголошували делегати позачергового, 10-го з’їзду Всеукраїнської спілки автомобілістів (ВСА), який відбувся нещодавно в Харкові.

І хоча автошколи ВСА мають високий авторитет серед інших організацій з підготовки водіїв, ми нині, враховуючи вимоги щойно затвердженого закону, активно працюємо над удосконаленням навчально-матеріальної бази, розробляємо та впроваджуємо нові форми теоретичного й практичного навчання, які відповідають міжнародним стандартам. Насамперед порушуємо питання перед відповідними інстанціями про збільшення кількості годин практичного водіння автомобіля, роблячи акцент на контраварійній підготовці водіїв. Маємо намір одержати в Державтоінспекції дозвіл на організацію курсів підвищення кваліфікації водіїв, котрі здійснюють міжнародні перевезення вантажів і пасажирів, а також тих, хто транспортує автомобілями небезпечні вантажі. Окрім того, спільно з ДАІ розробляємо типові навчальні програми для навчання громадян Правил дорожнього руху відповідно до вимог ухваленого закону.

Одне слово, зусилля навчальних організацій ВСА спрямовуємо на створення умов для зниження аварійності на дорогах України.

Автор: Микола Тодоренко

Коментарі

Заповніть поля відмічені червоним!

Додати коментар

Увійдіть в систему, використовуючи аккаунт соціальної мережі:
Коментар:

Поля відмічені *(зірочкою) обов'язкові для заповнення.

Плакат - брат барикад

Архів журналу Віче

Віче №5/2016 №5
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Сім супутників та створення українського космодрому — космічна програма на п’ять років Вчора, 09 травня

Третя країна юридично зобов'язалася підтримати вступ України в ЄС 08 травня

НБУ виключив з держреєстру фінустанов дев’ять компаній 08 травня

У НБУ озвучили вимоги до потенційних покупців Приватбанку 07 травня

Кулеба сказав, як партнери України можуть змусити РФ до конструктиву в "Нормандії" 07 травня

На сайті Ради з'явився законопроєкт про онлайн-прописку 06 травня

Рада ухвалить закони для продовження співпраці з МВФ у травні – "Слуга Народу" 06 травня

Статки Ахметова зросли майже втричі за рік, Порошенко вибув з трійки найбагатших – Forbes 06 травня

Венеційська комісія виступила за вирішальну роль міжнародних експертів в очищенні ВРП 06 травня

Рада нацбезпеки візьметься за тарифи, просить дані про власників газових та енергокомпаній – ЗМІ 05 травня