№14, липень 2008

Пасажири мають вибірПасажири мають вибір

Пристрасті на ринку транспортних послуг з розвитком галузі в Україні не вщухають. Але експерт з питань транспорту медіаради журналу Верховної Ради України «Віче» Василь ЦИБУЛЬКІН (на знімку), володар Кубка Президента України, не без оптимізму оцінює ситуацію:
— Гадаю, все йде своїм шляхом, важким, тернистим. Прикрі помилки, необґрунтовані амбіції деяких чиновників — усе є. Однак стараннями й зусиллями перевізників досягнуто певних результатів. І головний — це можливість вибору в пасажира: сісти в тролейбус за меншу суму або заплатити трохи більше й проїхати сучасним мікроавтобусом, обладнаним кондиціонером і телевізором, заощадивши дорогоцінний час.

Перевізники не раз зверталися до регіональної влади, уряду з проханням привести у відповідність ціни за проїзд. Не має перевізник розраховуватися за все сам. Це правило діє в будь-якій цивілізованій країні. Хочемо ми того чи ні,  закони економіки крутять колесо нашої історії, щорік набираючи обертів. І ми зобов’язані аналізувати й прогнозувати всі дії, пов’язані з цим процесом.

Потрібний розумний вихід, в основі якого — продумана транспортна політика, спрямована на зважене регулювання тарифів за допомогою дотацій, що компенсують автоперевізникам колосальні витрати.

Справедлива тарифна політика повинна враховувати всі економічні ризики.

Підприємець розвиває економіку держави. І з цим треба рахуватися. А не виявляти свою любов до народу за допомогою стримування цін за проїзд, перекладаючи всі економічні труднощі на перевізника.

— Василю Федоровичу, мені, наприклад, ніяково, коли водій автобуса відмовляє в безкоштовній послузі літній людині, що пред’являє йому посвідчення пільговика.

—  Це теж наша спільна проблема, яку можна розв’язати гідно. Часто як приклад згадують Європу, де проїзд на всіх видах транспорту коштує однаково — 1 євро. Так, Захід — добрий приклад для наслідування. Але порівнювати наш рівень життя й рівень комфортності українського транспорту з європейськими принаймні нерозумно. Ми перебуваємо на різних етапах розвитку. А ще хочу зауважити, що 1 євро й наявність державних економічних програм значною мірою амортизують колегам із країн Євросоюзу стрибки інфляції й підвищення цін на паливо.

У сусідній Росії, наприклад, соціальні служби купують пільговикам абонемент. Гроші за проїзд переказують перевізникам. Усе по справедливості, й усі задоволені. Чим не досвід? Є в історії вітчизняної транспортної галузі й поняття «дотації». Якщо зібрати по крупицях все найкраще, що накопичили українські транспортники, можна відчутно підтримати галузь.

— Василю Федоровичу, зазвичай суперечки, що виникають  навколо транспортних послуг, зводяться до пропозиції вилучити з обігу ту або іншу  марку автомобіля, тобто «ліквідувати як клас». Із чим це пов’язано?

— Усі добре засвоїли тему безпеки руху, під цим прапором можна нищити геть усе. Були пропозиції зняти мікроавтобуси «Мерседес», завезені в Україну як вантажний транспорт і перероблені під пасажирський. Однак саме ці машини забезпечують високий рівень перевезень. Комфортні, маневрені й легкі в керуванні, одне слово —  «Мерседес». Треба подякувати нашим вітчизняним автомобілебудівникам за те, що вони блискуче впоралися із завданням, модернізуючи складну техніку. Хочу нагадати, що  всі ці машини пройшли експертизу й відповідають стандарту. Які можуть бути претензії? Побільше «мерсів» — повітря буде чистіше! Проїзд у них нині лише на 25 копійок дорожчий, ніж у розбитих тролейбусах.

Переконаний: настав час здійснення комплексних державних програм з модернізації всієї транспортної галузі. І тут саме севастопольським транспортникам поталанило. Бо в Україні лише три регіони мають власну діючу програму розвитку транспорту, у тому числі — Севастополь.

Зауважу, що всі наші машини не старші шести років. Нещодавно в нас з’явилося ще десять нових автобусів китайського виробництва. Вони економічніші за «Богданів» і «Еталонів».

На чотирьох автобусах нашого підприємства встановлено спеціальні прилади — підсилювачі електронного згоряння, завдяки яким найвищий рівень забруднення навколишнього середовища «Євро-нуль» змінюється на найнижчий — «Євро-чотири». Ми поки що єдині, хто їх використовує в Україні. А в межах держави рівень забруднення повітря автомобілями визначається стандартом «Євро-два».

У нас на відміну від інших перевізників — потужний технічний комплекс, за рахунок чого ми істотно знижуємо собівартість послуг і маємо можливість стежити за станом своїх автомобілів.

— Настало літо — гаряча пора туризму. Який ваш «транспортний» прогноз?

— Час вимагає чіткої координації дій влади, перевізників і служб, що контролюють безпеку руху транспорту. Добрий приклад показали сімферопольці. Нарешті представники міської влади, перевізників і ДАІ сіли за стіл переговорів і виробили чіткий спільний план взаємодії для захисту прав споживача транспортних  послуг. Це мудро — розв’язувати проблеми разом.

Автор: Лучія ПУЗИКОВА

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Туск: Польща не передасть Patriot Україні, але допоможе іншими засобами Сьогодні, 23 квітня

Кулеба пояснив, чому консульства України зупинили надання послуг чоловікам мобілізаційного віку Сьогодні, 23 квітня

Зеленський заявив про домовленість щодо ATACMS для України Сьогодні, 23 квітня

Тонкощі використання клейових сумішей для армування плит пінополістиролу Сьогодні, 23 квітня

Союзники назвали дату нової зустрічі щодо зброї для ЗСУ у форматі "Рамштайн" Вчора, 22 квітня

Кулеба розказав міністрам ЄС, що ще є можливість запобігти гіршим сценаріям Вчора, 22 квітня

Норвегія приєднається до ініціативи з забезпечення України засобами ППО Вчора, 22 квітня

Громадяни Словаччини зібрали вже понад 3 млн євро на снаряди для України Вчора, 22 квітня

Глава МЗС Швеції: ЄС хоче запровадити санкції проти СПГ з Росії і "тіньового флоту" Вчора, 22 квітня

Ідеальні подарунки на День матері Вчора, 22 квітня