№13, липень 2006

100 миль за попутного вітру!

2 липня – День працівників морського та річкового флоту



Перший залп гармати! 62 яхти з Миколаєва, Одеси, Херсона по команді вмить розправляють свої спінакери! Ця знаменна та яскрава подія фіксується журналістами, фотографами, операторами телеканалів і суддями з трьох швидкоплавних суден, що легко маневрують між яхтами. З неба за стартом стежить спеціальна знімальна група, яка розмістила камери на борту вертольота.

А на березі – тисячі очей уболівальників, друзів, дружин, дітей. Напруження зростає, і деякі яхти – учасниці перегонів, не чекаючи другого залпу, починають рух. Суддя республіканської категорії Леонід Шумілов оголошує фальстарт! Неохоче і з обережністю, аби не пошкодити борти свої і суперників, яхти повертаються на стартову лінію. Вітер посилюється, рве вітрила, небо вкривається дощовими хмарами. Пілот вертольота, повертаючи на енне коло, передає рацією, що час оренди скоро закінчується. Азартні спонсори, жодної хвилини не вагаючись, його продовжують. Черговий залп! Старт! Шум води за бортом, поривчастий вітер Південного Бугу, дзвінки мобілок, плескіт спонсорського «Янтарю», крики яхтсменів, журналістів і чайок – ось такий старт 13-ї екологічної регати імені С.В. Шаповалова на кубок Кінбурнської коси!



«Цього року за кількістю учасників ми перевершили всі українські регати, – каже Роман Шпанов, член оргкомітету регати. – Крім того, в наших водах це єдина регата, що органічно поєднує і спортивний, і екологічний аспекти, привертає увагу громадськості до проблем охорони довкілля, водночас популяризуючи вітрильний спорт і регіональний ландшафтний парк «Кінбурнська коса».



«Сьогодні в море йдуть справжні чоловіки! Яхтсмени! Лише уявіть собі: ці люди не дивляться відкриття чемпіонату світу з футболу!». Голова оргкомітету Сергій Ісаков має рацію, адже захоплення яхтингом – це свого роду «морська хвороба», що забирає багато часу й грошей. Натомість компенсація – незабутні враження від круїзів.



Поки капітан комфортабельного крейсера «Грінда» Олександр Самилін кріпить до флагштока емблему регати, він устигає розповісти, що витратив на облаштування своєї яхти 4 роки й чимало робіт виконував самостійно, бо із заводу в Миколаєві одержав лише корпус. Ну а в грошовому еквіваленті облаштування яхти коштувало 100 тисяч доларів. Упродовж трьох днів подорожі «Грінда» стала рідним домом, до того ж з усіма зручностями для спонсорів і організаторів регати.



Учасники регати мають подолати 100 миль традиційного маршруту, що не змінюється вже 12 років поспіль: Миколаїв – Очаків – Кінбурнська коса (Ягорлицька затока) – Миколаїв. Багато яхтсменів знають його напам'ять. Але нікому з них ніколи не набридне милуватися з борту яхти берегами Ольвії та Волозької коси, чітко видимою водною межею між Дніпровським лиманом і Чорним морем, підводним світом Ягорлицької затоки. Здається, що дно можна рукою дістати! Ба ні, глибина тут близько 5 метрів – чудове місце для дайвінгу! Вода найчистіша, хоч і солона. Пити можна, навіть не сумнівайтеся. Це довели «новопосвячені» матроси – журналісти обласних телеканалів та інших ЗМІ, випивши кварту морської води й запивши її квартою горілки! Час на борту, як вода за бортом, спливає стрімко. Журналістам, що знімають регату, доводиться в пошуках найкращих кадрів не раз пересідати на інші катери, до того ж у відкритому морі, на повному ходу.



Так поступово й дістаємося Кінбурнської коси. На невеличкому причалі в Ягорлицькій затоці одна за одною, як вагони в потязі, швартуючись другим, третім, четвертим.... бортом, вишикувалися яхти. Так, місця обмаль. А, до речі, на майбутній рік організатори збираються запросити яхтсменів із Росії, Болгарії, Румунії. Оргкомітет планує підняти збір з 5 до 25 гривень для кожного яхтсмена, причому враховуватиметься розмір яхти. Утім, якого яхтсмена злякаєш символічним внеском, коли вони знають, що на Кінбурні на них традиційно чекають гарна погода, бірюзові води, величезний казан з юшкою, приготовленою місцевими господинями, екскурсія заповідними місцями?!



Усе це є і цього разу. І навіть більше! Учасники регати сходять на берег під звуки духового оркестру Парутинського будинку культури. Мелодія з кінофільму «Повернення Будулая» дуже доречна. У преси є можливість помилуватися орхідним полем.



…Регата – це три ночі в спальному мішку на борту, 100 миль за попутного вітру, дружний екіпаж. Повертаємося в Миколаїв запівніч. А вранці на урочистому закритті регати – вручення цінних призів: кожній підгрупі (а їх 8) по три призові місця. Абсолютним переможцем і володарем перехідного кубка Кінбурнської коси стала яхта «Енергія» (капітан Руслан Абрамов, Миколаїв).



А все сміття, що накопичилося за три дні регати, яхтсмени привезли назад у Миколаїв і урочисто обміняли на призи від спонсорів.



Тринадцяту екологічну регату було проведено Миколаївською обласною федерацією вітрильного спорту, Національним університетом кораблебудування та Південною філією Інституту екології НЕЦ України за участю Миколаївського обласного яхт-клубу, регіонального ландшафтного парку «Кінбурнська коса» й Чорноморського біосферного заповідника. Її підготовка і проведення відбулися під патронатом голови Миколаївської облдержадміністрації Олександра Садикова.

Автор: Світлана ГОРОБЕЦЬ

Архів журналу Віче

Віче №3/2016 №3
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Прем’єр Бельгії: Деякі євродепутати поширювали роспропаганду за гроші Сьогодні, 29 березня

1 млн снарядів навесні, новий пакет зброї з Німеччини, переговори з урядом Польщі: новини дня Сьогодні, 29 березня

Прем’єр: Україна домовилася з ЄС про пріоритетний скринінг законодавства у сфері агрополітики Сьогодні, 29 березня

Рада Україна-НАТО зібралась у Брюсселі через останні удари РФ по інфраструктурі Сьогодні, 29 березня

Зеленський розповів про розмову зі спікером Палати представників США Джонсоном Сьогодні, 29 березня

Польські ЗМІ розповіли, як Туск переконав Макрона змінити умови імпорту не на користь України Вчора, 28 березня

Шмигаль прибув на міжурядові переговори до Варшави Вчора, 28 березня

Болгарію чекають дострокові вибори: ще одна партія відмовилась формувати уряд Вчора, 28 березня

Вибір ідеальних чоловічих шкарпеток. Поради Вчора, 28 березня

Вибір майстер-класів у Києві Вчора, 28 березня